În perioada ianuarie-iunie 2012, producătorul francez de ciment a înregistrat un profit net de doar 13 milioane de euro, faţă de 260 milioane de euro în perioada similară din 2011. În plus faţă de reducerea valorii activelor din Grecia cu 200 milioane de euro, Lafarge a înregistrat costuri de 148 milioane de euro, legate de restructurarea companiei în prima jumătate a anului.

Vânzările Lafarge au crescut cu 5%, la 7,61 miliarde de euro iar profitul înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare (EBITDA) a urcat cu 8%, la 1,52 miliarde de euro, datorită rezultatelor peste aşteptări înregistrate pe pieţele emergente.

‘Condiţiile economice rămân dificile în multe părţi ale lumii şi rămânem prudenţi privind perspectivele noastre. Dar chiar şi în acest mediu dificil, acţiunile noastre de generare a creşterii vânzărilor şi a profitului au dus la al treilea trimestru consecutiv de rezultate pozitive’, a declarat directorul general al companiei, Bruno Lafont. Acesta a confirmat că se aşteaptă la o creştere a industriei cimentului între 1 şi 4% în 2012, mai ales pe pieţele emergente.

Compania franceză vrea să-şi reducă datoria netă sub 10 miliarde de euro, cel mai devreme până anul viitor, faţă de 12,4 miliarde de euro la sfârşitul lunii mai.

Lafarge SA, cel mai mare producător mondial de ciment, vrea să-şi reducă costurile şi să-şi vândă unele active, mai ales în Europa şi America de Sud, pentru a obţine cel puţin un miliard de euro anul acesta şi pentru a compensa stagnarea înregistrată pe pieţele de construcţii, afectate de declinul economiei.

‘După câţiva ani de expansiune geografică, remodelarea afacerilor grupului, Lafarge începe o nouă eră în dezvoltarea sa, care-i va permite să beneficieze pe deplin de valoarea activelor sale, concentrându-se pe activele existente’, a declarat recent directorul general al companiei, Bruno Lafont.

Lafarge se aşteaptă ca în următorii patru ani profitul înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare (EBITDA) să crească cu cel puţin 450 milioane de euro, datorită noului plan strategic.

Lafarge se aşteaptă la creşterea cererii pentru ciment, mai ales pe pieţele emergente şi, la fel ca rivalii HeidelbergCement (Germania) şi Cemex (Mexic), majorează preţurile pentru a acoperi sporirea costurilor cu energia necesare producerii cimentului.

Lafarge este lider mondial în domeniul materialelor de construcţii, cu diviziile Ciment, Agregate, Betoane şi Gips. Grupul are 68.000 de angajaţi şi este prezent în 64 de ţări. Lafarge activează în România cu toate liniile sale de producţie – ciment, agregate, betoane. Are 40 de situri industriale şi numără 1.000 de angajaţi.
SURSA: Agerpres