Premiera noului sezon al emisiunii „Imperiul Leilor” va avea loc marți, 19 septembrie, de la ora 21:30. În această toamnă, echipa de la Pro TV a pregătit o surpriză pentru fanii show-ului.

De data aceasta, numărul leilor din platou a ajuns la opt. Oamenii de afaceri, recunoscuți și cu experiență, sunt acum pregătiți să pună sume importante la bătaie pe cele mai inovative și de succes idei cu care se prezintă concurenții.

„Imperiul Leilor” a ajuns la sezonul patru

În sezonul trecut, pe scaune au stat Dragoș Petrescu, Dan Șucu, Cristina Bâtlan și dr. Wargha Enayati. Dragoș Petrescu este fondatorul cunoscutului lanț de restaurante City Grill, iar Dan Șucu poartă titulaturile de creator și proprietar al celui mai important brand autohton de obiecte de mobilier și home deco, Mobexpert.

Cristina Bâtlan este cunoscută ca fiind fondatoarea și proprietara brandului de modă Musette, iar Dr. Wargha Enayati, este omul de afaceri german cu origini iraniene ce a fondat în România Rețeaua Privată Regina Maria, dar și Enayati Medical City.

În sezonul cu numărul patru, alți patru lei se alătură imperiului. Este vorba despre Daniel Mischie, CEO City Grill, Mircea Căpățînă, Cofondator & Director de Marketing SmartBill, Felix Pătrășcanu, Cofondator Fan Courier și Răzvan Raț, fost fotbalist și investitor în domeniul tehnologiei și al afacerilor imobiliare.

De pe terenul de fotbal în ringul afacerilor

Răzvan Raț urmărea emisiunea și înainte de a se alătura, iar în momentul în care a primit invitația din partea celor de la Pro TV, nu a ezitat.

„Pentru mine este acum o oportunitate de a investi în afaceri cu potențial ridicat. De asemenea, este o șansă pentru mine de a învăța de la ceilalți lei. Au mai multă experiență decât mine, iar eu îi ascult cu mare atenție”, spune Răzvan Raț pentru Infofinanciar.

Despre concurenți, investitorul spune că sunt oameni care au curaj, oameni inventivi care cred în visurile lor.

„Telespectatorii vor vedea în acest sezon concurenți care au venit chiar cu inginerii de afaceri, cu idei cu mare potențial. Vorbim despre acei români care vor să-și ia viața în propriile mâini. Să meargă pe propriul lor drum, un lucru foarte important, zic eu, pentru o națiune sănătoasă în curs de dezvoltare”.

Unde e nevoie de susținere

„Se vede că Imperiul Leilor este deja de trei sezoane pe post și foarte mulți concurenți vin acum în fața noastră cu idei serioase și cer un sprijin pentru a crește cu adevărat. După cum se știe deja, românii sunt inventivi. Câteodată mult prea inventivi pentru ceea ce înseamnă business, iar telespectatorii vor vedea asta și în sezonul patru”, spune Cristina Bâtlan pentru Infofinanciar.

Antreprenoarea este de părere că un business de calitate presupune focus. După ce ideea este evaluată și știi că funcționează, este nevoie de focus și de a renunța la căutarea de alte idei.

„Eu mă încred foarte mult în cei care au venit în acest nou sezon cu idei geniale. Am investit fără să ezit și am mare încredere în ceea ce pot face ei”, mai spune Cristina Bâtlan.

Cea mai mare investiție din partea leilor

De-a lungul sezoanelor, leii s-au concentrat mai mult pe chestiuni palpabile, pe afaceri care există deja. Însă au existat câteva idei, la stadiul de proiect, care ar putea revoluționa unele industrii din România.

„Una dintre aceste idei a primit una dintre cele mai mari investiții din partea leilor, de peste un milion de euro”, spune Daniel Mischie pentru Infofinanciar.

„Partea cea mai importantă în afaceri și în ideea de investiții este aportul fiecărui antreprenor. Afacerile prin asta se deosebesc, prin ceea ce reprezintă antreprenorul. Prin acel plus valoare pe care fiecare antreprenor îl aduce propriului său vis. Și la noi se poate, căci România este una dintre țările cu cele mai mari potențial de a-ți deschide o afacere.

Este o țară în curs de dezvoltare, foarte multe industrii nu sunt așa puternic dezvoltate. Iar aici e loc și nevoie de antreprenori cu idei bune care să ajute la un impuls economic”, mai spune Daniel Mischie.

Maturitate în business

Mircea Căpățînă declară că a fost plăcut surprins de maturitatea cu care s-au prezentat cei mai mulți concurenți, maturitate în business.

„M-a bucurat acest lucru, foarte tare. Au venit oameni la Imperiul Leilor care nu doar au vrut să deschidă o afacere, au vrut să ajute la dezvoltarea țării. Suntem o țară unde lucrurile nu sunt foarte așezate, unde lucrurile nu sunt chiar puse la punct. Iar în fața noastră au venit oameni ce aveau idei cu un potențial fantastic și cu o dorință de a face ceva în binele comunității”.

Cofondatorul & Director de Marketing SmartBill spune într-un interviu pentru Infofinanciar că succesul în afaceri este o noțiune vagă, incertă: „Am văzut oameni cu afaceri mici, resurse și venituri modeste, dar foarte fericiți cu viața pe care o duc. Am văzut oameni cu milioane și milioane de euro în cont, dar posomorâți, încărcați de griji. Succesul este o noțiune emoțională, depinde de cât ești tu de mulțumit față de ceea ce ai obținut”.