Prin serviciul mandat încasare facturi, clienţii Poştei Române vor putea plăti facturile la utilităţi către principalii furnizori de căldură, electricitate, telefonie şi internet, în oficiile din toată ţara, informează un comunicat transmis de companie.

Produsul constă într-o aplicaţie care scanează codul de bare al facturilor. Astfel, clientul se prezintă cu factura la ghişeu, oficiantul o scanează şi încasează banii. În cazul în care clientul nu are factura, oficiantul introduce manual datele clientului în aplicaţie: nume, prenume şi cod client. Banii ajung în contul furnizorului de utilităţi în Z+5 zile, unde Z este data depunerii banilor la oficiul poştal.

Poşta Română este o companie naţională care se autofinanţează. Acţionarul majoritar al Poştei Române este statul român, prin Ministerul pentru Societatea Informaţională (75%), iar Fondul Proprietatea (FP) deţine un pachet de 25% din acţiunile companiei. Poşta Română a contribuit la bugetul statului, în 2014 şi 2015, cu peste 160 de milioane de euro, constând în TVA aferentă contractelor comerciale şi contribuţii la bugetele de asigurări sociale.

Poşta Română a înregistrat, în 2015, un profit operaţional (EBITDA) de 6,8 milioane de lei (1,5 milioane de euro). Compania deţine cea mai mare reţea de distribuţie la nivel naţional, însemnând peste 80% din totalul subunităţilor poştale care operează, în prezent, în România. Peste 19 milioane de locuitori beneficiază de serviciile Poştei Române şi peste 7,5 milioane de adrese sunt acoperite de reţeaua poştală proprie.

Te-ar putea interesa și: