Ministrul Sorin Grindeanu spune că Portul Constanţa a devenit cel mai important port la Marea Neagră, deoarece fluxul de mărfuri transportate a crescut constant de la declanșarea conflictului din Ucraina, astfel că România are şansa de a valorifica inclusiv potenţialul feroviar al portului în următoarea perioadă.

Portul Constanța, cel mai important port de la Marea Neagră

Vicepremierul Sorin Grindeanu, ministru al Transporturilor, a transmis, luni, după întâlnirea cu delegaţia americană condusă de Kevin McCarthy, liderul minorităţii Republicane din Camera Reprezentanţilor, că portul Constanţa a devenit cel mai important port la Marea Neagră.

El a menţionat că fuxul de mărfuri transportate a crescut constant de la declanşarea conflictului din Ucraina iar România are şansă de a valorifica inclusiv potenţialul feroviar al portului.

”Portul Constanţa a devenit cel mai important port la Marea Neagră! Fluxul de mărfuri transportate a crescut constant de la declanşarea conflictului din Ucraina iar România are şansă de a valorifica inclusiv potenţialul feroviar al portului. Am abordat această oportunitate în discuţiile dintre delegaţia română condusă de Preşedintele Camerei Deputaţilor, Marcel Ciolacu şi delegaţia americană condusă de Kevin McCarthy, liderul minorităţii Republicane din Camera Reprezentanţilor”, a scris Grindeanu pe Facebook luni, 11 aprilie.

Ministrul Transporturilor arată că, în circumstanţele actuale, consolidarea conectivităţii dintre nordul şi sudul Flancului Estic al NATO reprezintă un element critic în fortificarea poziţiei aliate de apărare.

”Ne dorim să cooperăm strâns pentru a avansa implementarea proiectelor prioritare de infrastructură, de interes comun şi de importanţă strategică, în special Rail2Sea (calea ferată între Portul Constanţa şi portul polonez Gdansk) şi Via Carpathia.

Foarte important pentru România este să avanseze implementarea Rail2Sea şi Via Carpathia, cu implicarea financiară a SUA, inclusiv ca şi contrapondere la încercările Rusiei şi Chinei de a-şi spori influenţa politică şi economică prin investiţii în infrastructura critică”, a mai scris Grindeanu.

De asemenea, recent, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, spune că „s-a terminat cu şantajul practicat de unii constructori” asupra companiilor de stat care derulează proiecte publice, în condiţiile în care rezilierile contractelor vor pune acele firme pe o „listă neagră”, iar acestea nu vor mai putea participa la licitaţiile statului român.

„Acum certificatele negative se eliberează şi în faze intermediare, potrivit recentelor modificări din legislaţia achiziţiilor publice. Aceste prevederi se aplică inclusiv contractelor în derulare. Astfel, evităm să mai stăm doi ani pentru a avea un nou constructor şi rezolvăm situaţia în maximum 3 luni şi jumătate!, a scris ministrul, pe pagina sa de Facebook.