O nouă tentativă de fraudă îi vizează pe clienți

Un număr tot mai mare de clienți ai Orange au devenit ținta unei tentative de fraudă prin intermediul unor mesaje false primite de la adrese de e-mail frauduloase. Aceste mesaje îi informează pe oameni că ar avea facturi neplătite și îi îndeamnă să acceseze link-uri suspecte care duc către un site fals. Compania Orange a avertizat marți cu privire la acest atac cibernetic.

Clienții Orange au primit mesaje false pe e-mail cu titlul „Notificare privind factura neplătită Orange România”, dar în realitate aceste mesaje reprezintă o formă de phishing, o infracțiune cibernetică ce poate duce la furtul de identitate sau pierderi financiare.

„Stimate client, regretăm să vă informăm că există o factură neplătită asociată contului dumneavoastră Orange România.

Din cauza unei probleme legate de metoda de plată folosită, suma facturii nu a fost dedusă și rămâne neplătită înregistrată în sistemul nostru. Pentru a remedia această situație prompt, vă rugăm să actualizați metoda de plată cât mai curând posibil.

Este extrem de important să furnizați informații precise și actualizate. Pentru a confirma noua metodă de plată, va fi dedusă o sumă de cel puțin 0.050 Iei din contul dumneavoastră, care va fi returnată imediat.
După ce ați efectuat actualizarea, vă rugăm să ne anunțați, iar noi vom asigura procesarea imediată a facturii restante”, se arată în mesajul fals primit de clienți.

Având în vedere această nouă tentativă este recomandat ca utilizatorii să fie vigilenți și să nu acceseze link-uri sau să ofere informații personale sau financiare când primesc astfel de mesaje suspecte.

Fraudă cibernetică semnalată și de Poliția Română

De asemenea, un avertisment în privința fraudelor cibernetice a venit și din partea Poliției Română. Este vorba despre metoda „celebrity impersonating scam”, care constă în asumarea de către bănuiți a identității unor personalități publice pentru a-și determina victimele să investească în produse sau fonduri de investiție false.

„Modul de operare al acestei fraude poate varia, dar, de obicei, începe cu promovarea unei investiții care este legată de o celebritate cunoscută, pentru a-i face pe oameni să creadă că investiția este sigură și profitabilă.

Persoanele bănuite pot folosi diverse mijloace pentru a-i contacta pe oameni, cum ar fi site-uri web false, anunțuri online, mesaje pe rețelele sociale sau e-mail-uri spam.

De exemplu, mesajele pot promova investiții în afaceri, acțiuni pe bursa de valori, criptomonede, NFT-uri sau alte tipuri de investiții care ar fi legate de celebritatea respectivă. Acestea pot fi prezentate sub forma unor oferte de îmbogățire rapidă sau sub forma unor produse sau servicii exclusiviste, care ar fi disponibile numai pentru o perioadă limitată de timp”, a transmis instituția într-un comunicat.