Primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan le dă bucureștenilor vestea pe care o așteptau de multă vreme. Potrivit edilului, până la finalul acestui an urmează să fie prezentat proectului unui regulament nou de parcare.

Totodată, edilul subliniază faptul că noul regulament va avea un beneficiu dublu. Pe lângă locurile de parcare, vor fi asigurate și spații pentru banda unică, sau pentru pistele de biciclete.

Nicușor Dan a mai precizat că ceea ce se întâmplă în prezent este un cert vicios, precizând că oamenii nu vor renunța niciodată la mașină pentru a merge cu transportul public, încurcând astfel transportul public. Cei mai mulți dintre ei parchează pe prima bandă în cela mai multe cazuri ilegal, lucru care perturba traficul.

Edilul mai precizează că deși noul regulament de parcare nu va fi iubit de mulți bucureșteni, o parte din ei îl vor aprecia.

„Cercul vicios în care noi ne învârtim de ani de zile este că oamenii nu renunţă la maşină, pentru că transportul public nu merge. Nerenunţând la maşină, o parchează pe prima bandă, legal sau ilegal, în funcţie de caz, şi atunci nu ai loc să pui benzi pentru transportul public. Acesta este cercul vicios în care ne învârtim de ani de zile. O să vedeţi foarte curând o propunere de regulament de parcare. Nu o să fie iubită de o parte din oameni, o să fie iubită de alta.

Bucureștenii nu au încredere în transportul în comun

Noi suntem într-un cerc vicios, nu de acum, de 10-15 ani, într-un cerc vicios în care transportul public nu funcționează pentru că avem mașini pe prima bandă și avem mașini pe prima bandă pentru că lumea nu are încredere în transportul în comun. „, a declarat Nicuşor Dan, pentru TVR 1.

Întrebat dacă poate oferi detalii mai multe despre acest subiect, ediulul Capitalei a declarat că informațiile despre proiect sunt încă confidențiale, ele urmând să fie prezentate doar în momentul în care se va ajunge la un acord în Consiliul General.

Nicușor Dan a mai adăugat că după estimările sale, acest lucru se va întâmpla până la sfârşitul anului, iar situația va fi diferită. În ceea ce privește impunerea de taxe și interdicții, acestea vor fi discutate.

„O să ne permită să avem spaţii pentru banda unică şi pentru pistele de biciclete. Urgența este să găsim soluții ca oamenii să nu mai folosească prima bandă, să le căpătăm încrederea în transportul public de suprafață și bineînțeles în metrou și viitorul metrou de suprafață. Și ăsta va fi principalul obiectiv al regulamentului de parcare. Orice fel de interdicție și taxare va naște discuții și vrem să discutăm înainte cu majoritatea din CGMB”, a explicat edilul.