Avansul a fost susţinut de creșterea gradului de adopție al noilor tehnologii din ecosistemul plăților electronice, precum tehnologia contactless, extinderea bazei de acceptare a cardurilor la nivelul pieței locale și apariția unor noi segmente de business, precum tichetele de masă electronice. Progresul rapid a fost determinat atât de recentele măsuri legislative ale autorităților, cât și de inițiativele derulate de Mastercard în România, cu scopul de a promova și informa deținătorii de carduri din România cu privire la gama de beneficii asociate plăților electronice.

“Piața cardurilor din România a început să îşi arate deschiderea pentru o creștere masivă a plăților electronice, dacă luăm în considerare evoluţiile recente din mediul de afaceri, dar și din spațiul public, pe marginea dezvoltării metodelor moderne de plată disponibile consumatorilor din România. Mastercard a fost dintotdeauna principalul promotor al mijloacelor de plată electronică și vom continua să contribuim la valorificarea potențialului pieței locale”, spune Cosmin Vladimirescu, General Manager, Mastercard, România.

Cifrele Mastercard pentru 2015 arată creșterea apetitului consumatorilor pentru plățile contactless, în contextul în care volumele tranzacționate contactless prin intermediul cardurilor Mastercard și Maestro au fost de 10 ori mai mari faţă de cele din 2014. Această rată de creștere accelerată la nivelul volumelor tranzacționate contactless a fost printre cele mai ridicate din Europa. În ceea ce privește numărul de tranzacții contactless efectuate prin intermediul cardurilor Mastercard și Maestro, rata de creștere a fost de peste 500% în 2015, prin comparație cu anul precedent. Aceste rezultate arată ca Mastercard a identificat corect o nevoie a consumatorilor în 2008, atunci când a lansat în premieră pe piața din România un produs care a fost foarte adecvat potențialului extraordinar al pieței, atât în ceea ce privește segmentul contactless, cât și la nivelul industriei plăților electronice, per ansamblu.

Avansul plăților contactless, care a contribuit considerabil la evoluția pieței cardurilor în anii recenți, a fost susținut de asemenea de creșterea bazei de acceptare a tranzacțiilor contactless la nivelul mai multor segmente de business din piața locală – comercianți, sisteme de transport public, industria de curierat, operatori de vendomate sau festivaluri culturale. Mastercard a colaborat constant cu partenerii săi din România pentru a extinde amprenta de acceptare a plăților cu cardul, pentru a le furniza consumatorilor acces la beneficiile celor mai eficiente și sigure metode de plată, precum cea contactless, cu rezultate excelente – într-o perioadă de doar 3 luni, ponderea plăților contactless din totalul tranzacțiilor a crescut de la 2,7% până la 40% în cazul anumitor comercianți, potrivit datelor Mega Image pentru 2015. Acesta este și motivul pentru care Mastercard este cel mai acceptat card din România, având o rețea de acceptare de peste 144.500 terminale la nivel național, potrivit statisticilor BNR pentru primele trei luni ale anului 2016, precum și o amprentă unică de acceptare în rețelele de transport public din România.

“Credem cu tărie că plățile electronice au un efect favorabil atât asupra economiei, cât și asupra tuturor participanților la aceasta: consumatorii au parte de experiențe de plată moderne, simple și sigure, iar comercianții își pot eficientiza și crește vânzările prin optimizarea fluxului de numerar. În plus, am avut un aport semnificativ pentru transformarea economiei din România, într-o direcție pozitivă, și mai mult decât atât, contribuim constant la închiderea ecartului dintre România și țările din UE privind incluziunea financiară” , adaugă Cosmin Vladimirescu, General Manager, Mastercard, România.