În aceste condiții, sărbătorile de Paște pun presiuni financiare pe bugetul angajaților români, care declară că prima de sărbători de la angajator ar fi un real ajutor (47%) sau cu adevărat esențială (29%) pentru cumpărăturile pascale, conform celui mai recent sondaj realizat de platforma de recrutare online BestJobs.

Cu toate acestea, doar 45% dintre angajați speră să primească ceva în plus cu ocazia Paștelui, cu 10% mai puțini decât anul trecut.

58% se așteaptă să fie răsplătiți de angajator cu o sumă cuprinsă între 100 și 200 de lei

Dintre aceștia, cei mai mulți (58%) se așteaptă să fie răsplătiți de angajator cu o sumă cuprinsă între 100 și 200 de lei, deși nevoile reale a peste 77% dintre respondenți ar depăși valoarea de 500 de lei. Alți 26% estimează că vor primi între 200 și 400 de lei, iar 16% speră la o primă mai mare de 400 de lei.

Începând din acest an, angajatorii pot oferi beneficii extrasalariale cu ocazia Paștelui în valoare de cel mult 300 de lei, fără a fi impozitați. Prima în bani este și anul acesta beneficiul preferat de angajați cu ocazia Paștelui, după cum au indicat jumătate dintre respondenții sondajului BestJobs.

Alți 21% ar prefera tichete valorice sau vouchere, în timp ce 15% înclină spre clasicul coș cu produse specifice de sezon. 13% s-ar bucura să primească zile libere suplimentare și doar 3% ar alege o petrecere tematică organizată de angajator.

Cea mai mare a bugetului alocat pentru sărbătorile pascale este direcționată către masa de Paște

Cu toate acestea, întrebați ce și-ar dori pentru această ocazie în mod ideal, pe lângă opțiunile tradiționale cu care s-au obișnuit, 35% au menționat beneficii pe partea de sănătate, precum ședințe la sport, nutriționist sau psiholog, iar 4% au menționat acțiuni în cadrul companiei.

Urmând tendința din ultimii ani, cea mai mare a bugetului total alocat pentru sărbătorile pascale este direcționată către masa de Paște. Mai exact, anul acesta 83% dintre angajații care au răspuns la sondajul BestJobs intenționează să cheltuiască cel mai mult pe alimentele specifice sărbătorii, în timp ce 8% vor dedica cea mai mare parte din buget cadourilor, mai mulți decât anul trecut.

Sondajul a fost efectuat în luna aprilie, pe un eșantion de 928 de utilizatori de internet din România.