Asociația Pro Infrastructură anunță că CNAIR se pregătește să anuleze licitația pentru finalizarea autostrăzii Lugoj-Deva. Această secțiune a drumului trebuie realizată prin două tuneluri prin munte.

Reprezentanții asociației au mai spus că este imposibil ca proiectul să fie finalizat din punct de vedere tehnic până la finalul anului 2023, astfel încât Comisia Europeană să considere acest coridor european de transport funcțional.

Luând acest aspect în considerare, România riscă să dea înapoi toți banii europeni atrași pentru întreg proiectul Lugoj-Deva.

CNAIR se pregătește să anuleze licitația pentru finalizarea Autostrăzii Lugoj-Deva, după ce a lansat respectiva licitație în iulie 2019 și a ținut-o suspendată mai bine de un an din cauza lipsurilor majore din documentația tehnică.

Am tras nenumărate semnale de alarmă de-a lungul ultimilor ani privind modul dezastruos prin care această autostradă a fost manageriată de Compania de Drumuri.

Totul a plecat de la semnarea în 2013 a unui contract ce prevedea o săpătură imensă în dealurile de la Holdea, deși acordul de mediu solicita construirea unor tuneluri pentru mașini care să lase mediul natural intact.

Următoarea cărămidă a fost pusă de Ștefan Ioniță în 2017-2018, când a reziliat contractul în mod abuziv, tribunalul internațional confirmând în acest an că statul român trebuie să plătească constructorului daune financiare de peste 230 de milioane de lei.”, spun reprezentanții Asociației Pro Infrastructură.

”Suntem departe de finalizarea proiectului”

”Cu alte cuvinte, la aproape 10 ani de la lansarea proiectului, suntem departe de finalizarea sa și în același timp buni de plată. O altă veste proastă este că este tehnic imposibilă finalizarea autostrăzii până în 2023, astfel încât Comisia Europeană să considere acest coridor european de transport funcțional. Drept urmare, cel mai probabil vom ajunge să dăm înapoi toți banii europeni atrași până în prezent pentru întreg proiectul Lugoj-Deva.

Incompetența, aroganța sau lipsa de viziune au blocat și vor bloca mulți ani în continuare dorința șoferilor de a circula doar pe autostradă între Sibiu și granița vestică de la Nădlac. Fără studii de teren profesioniste, un proiect tehnic complet și un management de contract competent nu se va atinge acest deziderat”, se arată în mesajul publicat pe pagina de Facebook al Asociației Pro Infrastructură.