Continuă veştile proaste pentru şoferii din România! Preţul mediu al carburanţilor se îndreaptă tot mai repede spre 6 lei/litru, adică mai scump decat înainte de debutul pandemiei.

Vârful de atunci se înregistra pe 29 mai 2019, atunci când preţul mediu pe piaţa din România pentru un litru de benzină era de 5,83 lei.

Preţul mediu al unui litru de benzină este acum de aproape 6 lei, iar un plin este mai scump cu peste 50 lei

Apoi, în pandemie, preţul carburanţilor a scăzut vertiginos, ajungând la o medie de 4,27 de lei pentru un litru de benzină pe 8 mai 2020. Era cel mai mic preţ din ultimii ani, însă tarifele au crescut serios de atunci, relatează Antena 3.

Joi, 5 august 2021, preţul mediu la pompă pentru un litru de benzină este extrem de aproape de 6 lei, mai precis 5,97 de lei.

Acelaşi trend ascendent se înregistrează şi pentru motorină.

În urmă cu câteva luni, şoferii care alimentau la staţia de carburanţi şi făceau plinul, scoteau din buzunar în jur de 250 de lei, însă acum suma a crescut la peste 300 de lei.

Efectele acestor scumpiri vor fi în lanț şi se vor vedea în portofelul tuturor românilor, chiar dacă nu au un autoturism. Transportatorii ameninţă că vor creşte tarifele pentru serviciile de transport, iar de aici, urmează noi scumpiri. Taximetriștii spun că și ei vor fi forțați să crească tariful.

Specialiștii avertizează că scumpirea carburanţilor se va resimţi în tot ce cumpărăm: legume, fructe, carne sau pâine.

Cresc şi facturile la energie, ca urmare a programului Green Deal al Uniunii Europene?

O altă problemă care riscă să-i afecteze pe români este faptul că facturile la energie ar putea creşte foarte mult, din cauza pachetului legislativ ”Fit for 55” al Comisiei Europene, adică implementarea concretă a programului Green Deal. Acesta va penaliza europenii săraci, spun specialiştii.

Sărăcia energetică ar putea fi agravată pe măsură ce prețurile vor crește în cadrul schemei de comercializare a emisiilor propuse de Comisia Europeană, a avertizat Confederația Europeană a Sindicatelor (CES), iar alte părți interesate ridică îndoieli similare.

Propunerile din cadrul pachetului ”Fit for 55” al Comisiei Europene includ crearea unui nou sistem de comercializare a cotelor de emisii pentru a impune un preț al carbonului pentru transportul rutier și clădiri (ETS II).

Dar părțile interesate avertizează că această mișcare ar atinge cele mai vulnerabile societăți.

”O creștere cu 5 euro a prețului la pompa de benzină și 35-40 de euro pe lună la facturile de energie casnice vor afecta negativ veniturile tuturor lucrătorilor”, a declarat Ludovic Voet, secretarul confederal al CES.