În timpul respectiv vor fi efectuate lucrările de sudură a şinelor şi aparatelor de cale, conform proceselor tehnologice prevăzute în proiectul de realizare a investiţiei, transmite CFR într-un comunicat.

Trebuie menționat că lucrările vor avea loc în intervalul orar 8:40 – 14:30, iar pe perioada desfășurării vor fi scoase din circulație 18 trenuri.

Explicația oferită de CFR

„Lucrările de sudură a şinelor şi a aparatelor de cale se execută după darea în exploatare a liniei şi scurgerea tonajului de stabilizare a prismei de balast, cu închiderea liniei respective, procesul tehnologic necesitând un interval prestabilit pentru atingerea parametrilor tehnici de calitate a sudurilor. Este important de menţionat faptul că acest tip de lucrări se execută la orice investiţie care presupune înlocuirea suprastructurii căii.

Fiind astfel îndeplinite condiţiile tehnice de realizare a căii fără joante (CFJ) pe relaţia Bucureşti Nord – Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti, prin atingerea tonajului de stabilizare şi, de asemenea, fiind anunţate şi temperaturi pozitive în perioada următoare, constructorul a solicitat închiderea temporară a circulaţiei pentru desfăşurarea acestor lucrări de sudură a şinelor şi aparatelor de cale, prevăzute în procesele tehnologice ale proiectul de realizare a investiţiei şi consemnate în documentele de recepţie”, transmite CFR.

Operatorul naţional de transport feroviar precizează că, în perioada desfăşurării lucrărilor (25 ianuarie – 8 februarie 2021), s-a solicitat operatorilor de transport feroviar de călători anularea a 18 trenuri dintre cele 72 prevăzute în orarul zilnic de circulaţie pe relaţia Bucureşti Nord – Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti T1. Celelalte garnituri vor respecta programul de circulaţie stabilit în intervalul orar 14:30 – 8:40, pe această rută.

Trenurile anulate în intervalul în care se vor efectua lucrările programate aparţin tuturor celor trei operatori, astfel: CFR Călători – patru trenuri (10715, 10718, 10717, 10720), Regio Călători – opt trenuri (16049, 16048, 16051, 16050, 16053, 16052, 16055, 16054) şi Transferoviar Călători – şase trenuri (15022, 15023, 15024, 15025, 15026, 15027).

În ceea ce priveşte operatorul de transport feroviar Transferoviar Călători, CFR subliniază că acesta a solicitat, din proprie iniţiativă, anularea a încă patru trenuri (15028, 15029, 15020, 15021), care însă nu circulau în intervalul orar necesar desfăşurării lucrărilor de sudură a şinelor şi aparatelor de cale.

Lucrările au fost executate în conformitate cu prevederile legale

Lucrările aferente obiectivului de investiţii „Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti – Faza I: Racord C.F. la terminalul T1, Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti” au fost executate în conformitate cu prevederile legale în vigoare şi cu cerinţele contractuale, fiind recepţionate în data de 3 decembrie 2020.

CFR SA a derulat două mari proiecte feroviare pentru asigurarea legăturii directe între Gara de Nord şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă. Primul a vizat dublarea liniei de cale ferată Mogoşoaia – Baloteşti şi a avut valoarea de 50,5 milioane lei, fiind finanţat de la bugetul de stat, iar al doilea contract a avut ca obiect construcţia liniei noi pentru Racord CF (din zona Odăile) la Terminalul T1 al Aeroportului Otopeni.

Valoarea acestuia din urmă s-a ridicat la 412,72 milioane de lei, iar finanţarea a provenit din fonduri europene şi de la bugetul de stat.

Sursa foto: INQUAM Photos, Mircea Manole