Parlamentul a votat în calitate de for decizional pentru ridicarea mașinilor parcate neregulamentar pe trotuare. Astfel, Poliția Rutieră va avea posibilitatea să dispună ridicarea acestora.

Au fost înregistrate 232 de voturi „pentru”, 3 „împotrivă” şi 29 de abțineri.

Propunerea legislativă adoptată de Camera Deputaţilor modifică articolul 64 alineatul (1) din OUG nr. 195/2002, în sensul instituirii posibilităţii ca Poliţia Rutieră să dispună ridicarea vehiculelor staţionate neregulamentar, fiind eliminată condiţia staţionării neregulamentare pe partea carosabilă.

„În forma în vigoare a Codului Rutier, această măsură poate fi dispusă doar dacă maşinile sunt staţionate ilegal pe partea carosabilă. Prin urmare, dacă un vehicul este staţionat neregulamentar în întregime pe trotuar, Poliţia nu poate dispune ridicarea acestuia”, este scris în expunerea de motive a proiectului inițiat de deputatul USR Cătălin Drulă.

Explicația oferită de Cătălin Drulă

Deputatul a explicat că proiectul vine în sprjinul persoanelor cu dizabilităţi și al persoanelor însoţite de copii mici, care sunt nevoite să meargă pe carosabil pentru că trotuarele sunt ocupate de maşinile parcate acolo.

„Sunt instituţii care sunt blocate, sunt câteodată cazuri grave când pompierii nu pot să ajungă să stingă un incendiu din cauza acestor maşini parcate ilegal şi, până nu vom adopta acest proiect de lege, Poliţia Rutieră, în interpretarea legii, spune că nu poate să înlăture aceste maşini. Sunt primari de municipii de toate culorile care cer acest proiect”, susține liderul USR.

De asemenea, AUR s-a abţinut de la vot, invocând faptul că proiectul de lege poate face loc „multor abuzuri”.

„Doar în Bucureşti există aproximativ 1,4 milioane de autovehicule, la care se adaugă 500.000 aflate în tranzit, deci aproape 2 milioane de autovehicule la un număr de locuri de parcare de aproximativ de 350.000.

Ne aflăm într-o situaţie fără ieşire, de care sunt vinovaţi cei care au guvernat până acum, cei care au deţinut UAT-urile până acum, cei care au creat drumuri de 3, 4, 5 metri, drumuri pe care nu pot trece simultan nici măcar două maşini. Ne aflăm într-o situaţie imposibilă, pentru care nu sunt vinovaţi nici pietonii, nici conducătorii auto care sunt nevoiţi să-şi lase pe unde pot autovehiculele, ci cei care au guvernat”, a susținut Alin Coleşa.