Comunicatul de presă trimis de către Ministerul Transporturilor, ministrul Lucian Bode este de părere că nicio zonă geografică nu trebuie să fie neglijată. Acesta a venit și cu vești bune și a declarat că în maxim trei săptămâni se vor putea depune ofertele de proiectare și execuție a Pasajului de la Drajna.

„Am vrut să fiu astăzi prezent aici, la invitaţia autorităţilor locale, pentru că pentru mine nicio zonă geografică nu trebuie neglijată. Am spus că dau o veste bună ialomiţenilor, în ceea ce priveşte un obiectiv extrem de important pentru ei, şi anume, Pasajul de la Drajna.

Îi anunţ pe această cale că în acest an, la începutul lunii octombrie, adică în circa trei săptămâni, se vor depune ofertele pentru contractul de proiectare şi execuţie la acest obiectiv de infrastructură.

Finanţarea este asigurată din fonduri europene, de 133 de milioane de lei cu TVA din cadrul POIM 2014-2020. Indicatorii tehnico-economici au fost aprobaţi prin hotărâre de Guvern în 28 mai 2020″, a declarat ministrul, conform unui comunicat al MTIC.

Pasajul face parte din strategia de dezvoltare

Lucian Bode a subliniat că pasajul face parte din strategia de dezvoltare a acestei zone şi va fi parte integrantă a viitorului drum TransRegio (TR ISTER) Brăila-Slobozia-Călăraşi-Chiciu, de aproximativ 142 km, din care 35 de kilometri sunt pe teritoriul judeţului Ialomiţa.

„Am văzut şi o mobilizare bună a antreprenorului care efectuează lucrări la podul peste râul Ialomiţa. Aici stadiul fizic al lucrărilor este deja de 20%, ţinând cont că ordinul de începere a lucrărilor a fost dat anul acesta, la jumătatea lunii aprilie.

Avem şi sumele necesare pentru lucrările de reabilitarea drumurilor naţionale care străbat judeţul”, a spus ministrul.

Va fi nevoie de o serie de lucrări

Pentru realizarea acestui obiectiv de infrastructură vor fi executate o serie de lucrări, precum: lucrări ce vizează infrastructura (cămăsuire Culei + Pile, protecţie betoane cu vopsea specială, realizare portale de gabarit) lucrări de suprastructură (realizare unei plăci simplu articulate în zona ciocurilor grinzii Gerber, realizarea unor ancoraje pe cele 2 Culee, reparaţii cu mortare speciale a intradosului suprastructurii, protecţie betoane cu vopsea specială), calea şi trotuarele (refacere straturi rutiere pe cale, montare hidroizolaţie, refacere umplutură trotuare, montare parapet direcţional H4b, montare parapet pietonal metalic zincat, executare marcaje rutiere), racordări cu terasamentele (refacere sferturi de con, refacere casiuri, verificare plăci de racordare şi înlocuirea acestora în cazul în care sunt degradate, racordarea straturilor rutiere de pe pod cu rampele de acces), lucrări aferentei albiei (protecţie pile cu anrocamente, protecţii mal stâng, în aval de pod, cu anrocamente) şi lucrări de execuţie a instalatiilor de iluminat.