Alpine A110

Resuscitarea mărcii Alpine de către Renault s-a concretizat, în sfârșit, prin lansarea modelului A110. Iar speranțele pasionaților de mașini au fost depășite cu mult de produsul prezentat la Geneva. Devenit cel mai scump model al grupului Renault – cu un preț de catalog de 58.500 de euro -, noul Alpine A110 țintește foarte sus, către culmile atinse de Porsche. Cu o greutate de doar 1.080 kg, o lungime de 4,178 m și o înălțime de 1,252 m, modelul este chiar mai mic decât fenomenalul 718 Cayman, vestit pentru comportamentul său de kart. A110 este echipat cu un propulsor de 1.8 litri care dezvoltă 252 CP asigurând mașinii o accelerație 0 – 100 km/h în doar 4,5 secunde.

Honda Civic Type R

Cunoscut de pasionți drept un model de referință în zona mașinilor sport Civic Type R a ajuns la Geneva în straie noi. Deși va fi lansat oficial în Europa abia la vară, japonezii au decis că salonul elvețian este locul perfect pentru o avanpremieră. Sub caroseia derivată din modelul Civic de bază se ascunde un propulsor Turbo VTEC de 2.0 litri care produce 320 CP. Pentru performanțe desăvârșite, vehiculul are rigiditatea crescută cu 38% față de generația anterioară, însă șoferul poate „îmblânzi” bestia prin acționarea unui selector care modifică prestanțele astfel încât să corespundă setărilor „Confort”, „Sport” și „+R”.

Audi RS5 Coupe

Grație unui motor 2.9 TFSI V6 biturbo complet modificat, noul Gran Tourismo al familiei RS a germanilor de la Audi dezvoltă 450 CP și un cuplu maxim de 600 Nm, cu 170 Nm mai mult decât predecesorul său. Cu astfel de caracteristici este limpede că noul Audi RS5 Coupe nu este o mașină oarecare. Accelerația până la 100 km/h este realizată în doar 3,9 secunde, iar viteza maximă pe care o poate atinge este de 280 km/h. Performanțele menționate sunt posibile și datorită utilizării unei transmisii Tiptronic cu opt trepte care distribuie întreaga putere către cele patru roți. Alături de RS5 Coupe, în standul Audi de la Geneva s-a aflat și varianta pentru DTM a vehiculului, o mașină cu un propulsor V8 de patru litri care dezvoltă 500 CP.

Porsche 911 GT3

Născut pentru a se lipi de trasele ideale ale virajelor de pe circuitele de viteză, 911 GT3 poate, la fel de bine, să înghită kilometri alături de parteneri obișnuiți de trafic de pe autostrăzile din întreaga lume. În ciuda modernizării întregului ansamblu motor-cutie-șasiu, purismul a rămas la rang le lege în privința acestui model care ascunde sub capotă o uzină de forță de 4.0 litri, normal aspirată, cu șase cilindri în linie. Cei 500 CP dezvoltați de propulsor pot fi transmiși către roți printr-o cutie manuală cu șase trepte, însă cei mai comozi pot alege și vestita PDK, ambele având sistemul Porsche Torque Vectoring. Viteza maximă a noului Porsche 911 GT3 este de 318 km/h, iar accelerația de la 0 la 100 km/h este realizată în ceva mai mult de 3,4 secunde.

TaMo RaceMo

Tata Motors a devenit cunoscută în întreaga lume odată cu pretenția de a lansa un vehicul atât de ieftin încât oricine să și-l poată permite. Din nefericire, Tata Nano a eșuat lamentabil în încercarea de a cuceri mapamondul, iar multe dintre produsele companiei – precum Indica sau Indigo – se descurcă greu chiar și pe piața indiană. Ei bine, în ciuda imaginii știrbite de o familie ratată de produse, Tata Motors s-a prezentat la GIMS 2017 cu o gamă compusă din vehicule precum Nexon sau Tigor dar și cu primul TaMo – o viitoare gamă de modele cu pretenții premium și aptitudini sportive. RaceMo, are un motor care dezvoltă 190 CP și poate ajunge la 100 km/h în circa șase secunde.

(Articol publicat în Suplimentul Auto apărut împreună cu revista Capital pe 20 martie 2017)

Citește și:

Geneva Motor Show 2017: Vacanțe cu stil și spațiu

Geneva Motor Show 2017: Furnizori de imagine și statut

Geneva Motor Show 2017: Noi staruri în jungla urbană

Geneva Motor Show 2017: Mecca industriei auto