Audi Q8 Sport Concept

Propulsat de un motor TFSI de 3.0 litri cu șase cilindri în V, Audi Q8 Sport Concept este echipat și cu un sistem „mild hybrid”. Acest pachet care pune la dispoziția utilizatorului 476 CP și 700 Nm oferă o autonomie de circa 1.200 km cu un singur plin de carburant. De asemenea, în ciuda dimensiunilor sale generoase, mașina poate atinge o viteză maximă de 275 km/h, accelerația de la 0 la 100 km/h fiind realizată în doar 4,7 secunde. Cu un design exterior puternic, aprofundat de grila impunătoare, prizele de aer mari și umerii evazați ai aripilor, Audi Q8 Sport Concept are un habitaclu care degajă lux prin fiecare por. Postul de conducere este deservit de ecrane sensibile la atingere de dimensiuni considerabile care anunță o evoluție a actualului Audi Virtual Cockpit atât de lăudat de clienți.

 

 

Renault Zoe e-Sport Concept

-un derivat al deja cunoscutului model electric Renault Zoe

-francezii vor să demonstreze că electric poate fi pus în aceeași frază cu „puternic, rapid și distractiv”

-conceptul are tehnologii și materiale împrumutate de la echipa Renault e.dams al cărei monopost participă în Formula E

-caroseria este realizată în întregime din fibră de carbon

-greutatea totală a mașinii este de 1.400 kg, incluzând aici și pachetul de baterii care cântărește 450 kg.

-Renault Zoe e-Sport promite o accelerație de la 0 la 100 km/h în doar 3,2 secunde

 

Mercedes-Benz Clasa X Concept

Colaborarea dintre Mercedes-Benz și Alianța Renault-Nissan se va concretiza, în curând, prin apariția primului pick-up premium. Deocamdată, acest viitor model a fost prezentat la Geneva sub forma Mercedes-Benz Clasa X Concept, un vehicul care, în opinia oficialilor mărcii germane, îmbină perfect caracteristicile clasice ale unui pick-up – duritate, funcționalitate, putere și capacități off-road – cu cele ale unui SUV premium – design atrăgător, confort, dinamism și siguranță. Varianta de serie a acestui concept nu este departe de a ajunge pe piață. În toamna acestui an clienții din Argentina, Brazilia, Africa de Sud, Australia, Noua Zeelandă și Europa vor putea accede la „un pick-up care stabilește noi standarde”. Datele preliminare arată că modelul de serie va putea căra greutăți de până la 1,1 tone și va putea remorca până la 3,5 tone. Varianta de top va fi echipată cu un propulsor diesel V6 combinat cu transmisia integrală permanentă 4Matic.

 

Italdesign Pop.Up

Alături de conceptele care vor deveni în viitorul foarte apropiat mașini de serie, la Geneva și-au făcut apariția și vehicule care arată cel puțin ciudat. De departe cel mai interesant dintre acestea a fost Italdesign Pop.Up, rezultatul unei colaborări între firma italiană și Airbus. Creat pentru a evita ambuteiajele, Pop.Up este un vehicul modular, 100% electric, care poate utiliza două moduri de deplasare. Graţie unei performante inteligenţe artificiale, conceptul funcționează complet autonom informându-se, calculând şi, mai apoi, informând utilizatorul despre scenariul cel mai bun prin care poate ajunge la destinaţie. Asamblat în jurul unei capsule care găzduieşte pasagerii, conceptul se poate cupla alternativ la un tren de rulare pe şosea sau la o dronă de mare capacitate.

 

Toyota i-TRIL

A doua „ciudățenie” care a atras toate privirile la GIMS poartă numele i-TRIL și este produsă de Toyota. Dezvoltat de divizia europeană a mărcii nipone împreună cu studioul de design ED2 din Nisa, conceptul țintește „un nou tip de utilizator”. În opinia Toyota este vorba despre femeile cu vârste cuprinse între 30 și 50 de ani care locuiesc într-un oraș mic și își transportă zilnic cei doi copii la grădiniță, școală sau antrenament. Având un sistem de propulsie 100% electric i-TRIL nu are pedale sau volan, atât accelerația cât și frâna sau direcția fiind acționate prin manete de tip joystick. Vehiculul se poate deplasa și complet autonom, în acest caz, luminile din bord atrăgând atenția pasagerilor de fiecare dată când urmează un viraj. Asta pentru că, asemeni unei motociclete, Toyota i-TRIL se înclină amenințător. 

(Articol publicat în Suplimentul Auto apărut împreună cu revista Capital pe 20 martie 2017)

Citeşte şi:

Geneva Motor Show 2017: Așa arată viitorul în viziunea producătorilor auto (l)

Geneva Motor Show 2017: Lux şi viteză cu buget nelimitat

Geneva Motor Show 2017: Sportive de performanţă

Geneva Motor Show 2017: Vacanţe cu stil şi spaţiu

Geneva Motor Show 2017: Furnizori de imagine şi statut

Geneva Motor Show 2017: Noi staruri în jungla urbană

Geneva Motor Show 2017: Mecca industriei auto

Start lansat al pieţei autoturismelor noi