Potrivit companiei auto, 2,3 miliarde de dolari din investiţia totală vor fi cheltuite pe vehicule electrice. Investiția face parte din cheltuielile de 50 de miliarde de dolari prevăzute până în 2026, pe care le-a prezentat anterior.

Ford va primi pachete de stimulente de aproximativ 150 de milioane de dolari şi, respectiv, de aproximativ 200 de milioane de dolari din Michigan şi, respectiv, Ohio.

Mai mult, producătorul auto din Michigan a declarat că va adăuga peste 6.200 de locuri de muncă cu plata pe oră şi că va transforma 3.000 de posturi temporare în unele cu normă întreagă, care vor primi beneficii de asistenţă medicală şi salarii mai mari.

Ford va produce un nou vehicul comercial electric

Gigantul a precizat că va crește cheltuielile pentru vehiculele electrice la 50 de miliarde de dolari până în 2026. Iniția, suma preconizată era de 30 de miliarde de dolari.

Compania a decis să separe afacerile cu vehicule electrice şi cu motoare cu combustie internă. Ford dorește să-l ajungă din urmă pe liderul industriei vehiculelor electrice, Tesla.

Ford are în plan să producă peste 2 milioane de vehicule electrice pe an la nivel global până la sfârşitul anului 2026, aproximativ o treime din producţia sa globală.

Ford vrea să vândă doar mașini electrice din 2035. Gigantul auto s-a alăturat altor 27 de companii

Ford Europa este una dintre cele 27 de companii mari care s-au alăturat unei petiții prin care se solicită Uniunii Europene să interzică vânzarea de mașini și camionete noi cu motor cu ardere internă începând cu anul 2035. Compania s-a angajat deja să elimine treptat vehiculele cu motor cu ardere internă din gama sa până în 2035 și, în același timp, să atingă o neutralitate netă de zero emisii de carbon.

După ce a lansat deja Ford Mustang Mach-E și Ford E-Transit ca primele sale vehicule electrice pentru pasageri și comerciale pe piață, va lansa alte șapte până în 2024, inclusiv noul E-Transit Custom și o versiune electrică a modelului Ford Puma.

Iar acum a susținut un apel pentru ca toate autoturismele și camionetele noi din Europa să fie cu emisii zero începând cu anul 2035, un termen deja impus în Marea Britanie.

Anul trecut, UE a propus o reducere de 100% a emisiilor de CO2 ale vehiculelor până în 2035 în cele 27 de state membre, ceea ce ar permite atingerea aceluiași obiectiv.