Documentele care trebuie schimbate până în 2023! Guvernul a luat decizia. Vor fi reținute dacă nu faci asta

Executivul a adoptat, miercuri, proiectul de lege care prevede ca documentele de ședere pe teritoriul României ale cetățenilor Uniunii Europene și familiei acestora să fie modificate până în 2023. Modificarea vine pe fondul regulamentului blocului comunitar care prevede ca aceste documente să prezinte anumite informații și standarde de securitate, lucruri care nu sunt prevăzute în prezent de legislația națională în vigoare.

Proiectul de lege adoptat săptămâna aceasta va modifica și completa OUG nr.102/2005 privind libera circulație pe teritoriul României și va ajunge în scurt timp în Parlament.

Ce face proiectul de lege adoptat de Executiv

Așadar, proiectul adoptat miercuri stabilește atât forma, cât și conținutul cărților de rezidență pentru cetățenii blocului comunitar și pentru membrii familiei acestora, cetățeni ale unor țări care nu fac parte din Uniunea Europeană.

Proiectul arată care sunt autoritățile competente pentru producerea, personalizarea și înregistrarea cărților de rezidență și obligația de a preschimba documentele celor care se încadrează în această categorie și care se află în România.

Când trebuie schimbate

Cetățenii din Uniunea Europeană care au cărți de rezidență permanentă în România trebuie să știe că documentele sunt valabile până la data expirării, notată pe document.

În ceea ce-i privește pe membrii familiei cetățenilor blocului comunitar, are provin din țări terțe, cartea de rezidență este valabilă până la data expirării lor sau până la data de 3 august 2023.

Aceștia trebuie să se prezinte la secțiile Inspectoratului General pentru Imigrări pentru a preschimba documentele până la data de 3 august 2023.

Dacă documentul nu este schimbat în perioada anterior menționată, atunci autoritățile competente îl pot reține pentru a-l determina pe deținător să îl preschimbe cu noul format.

Nu în ultimul rând, proiectul mai arată că aceste documente se pot expedia și prin curierat, dar doar la cerere și la domiciliul sau reședința din România. Documentele nu se trimit în străinătate, iar cheltuielile de expediție vor fi suportate de cel care deține cartea de reședință.