Nevoile șoferilor s-au schimbat, iar în acest sens, Citroën, marcă a grupului Stellantis, plănuiește un set de schimbări majore la nivelul producției. Anunțul a fost făcut în cursul zilei trecute.

Astfel, potrivit producătorului auto, modelul C4 Grand SpaceTourer va fi scos din fabricație, marcând astfel finalul monovolumelor care ”întruchipează imaginea de familie a mărcii”, se arată într-un comunicat transmis de companie și citat de Reuters.

Totodată, Citroën mai precizează că în ultima perioadă, aspirațiile clienților au evoluat, iar alte mașini, precum SUV-urile au devenit la mare căutare în prezent, monovolumele fiind date uitării.

Când se oprește definitiv producția C4 Grand SpaceTourer

„Deoarece aspiraţiile clienţilor au evoluat, expresia modernităţii şi îmbunătăţirii este astăzi purtată de alte forme, modul de gândire a mobilităţii se schimbă, aşa că C4 Grand SpaceTourer se înclină acum”, a spus marca într-un comunicat.

Trebuie menționat faptul că decizia luată de companie este susținută și de rezultatele înregistrate în primele luni ale acestui an. Spre exemplu, în Franța, vânzările de monovolume au scăzut aproape la zero în primul trimestru, în contextul în care SUV-urile au câştigat partea leului, cu o pondere de 46% din înmatriculările de maşini noi, concurând cu sedanuri tradiţionale care aduc 47% din vânzări.

În ceea ce privește data la care va fi oprită definitiv producția celebrului model C4 Grand SpaceTourer, conform informațiilor transmise de producătorul auto, producția de la uzina situată în Vigo, Spania, se va opri la începutul lunii iulie, adică în momentul în care vor fi livrate comenzile curente, a adăugat Stellantis într-un comunicat de presă.

Modelul pe care Citroën se va concentra

Referitor la planurile de viitor ale producătorului auto, în condițiile în care dorințele șoferilor s-au schimbat, Citroën a decis să se concentreze la rândul său pe SUV-ul său C5 Aircross şi sedanul său mare C5X. La nivelul monovolumelor, compania va păstra doar două modele electrice în catalogul său, se mai arată în comunicat.

Menționăm faptul că, în ultimii 30 de ani, Citroën  a vândut aproape 4,5 milioane de monovolume în întreaga lume, alimentate de Evasion din 1994, C8 din 2002 şi, cel mai important, Xsara şi C4 Picasso după 1998, care s-au făcut remarcate prin designe-ul lor de familie și care au atras rapid interesul clienților la acel moment. Acum însă, preferințele s-au schimbat.