Haarlem, un oraș din nordul Olandei, intenționează să interzică publicitatea la produsele din carne pe străzile sale, a confirmat consilierul municipal Ziggy Klazes pentru RTL Nieuws, după ce a apărut un reportaj în Trouw. Din câte se pare, Haarlem este prima municipalitate din lume care ia o astfel de decizie.

Reclamele la carne ar putea dispărea din 2024

Astfel, se așteaptă ca din 2024 să nu mai existe reclame pentru niciun produs din carne. Nu este clar despre ce reclame este vorba mai exact și dacă interdicția are consecințe și pentru reclamele la carnea organică, de exemplu.

„Producerea de carne neecologică este foarte dăunătoare pentru climă„, a declarat Klazes, care a adăugat că „luăm acest lucru foarte în serios”.

Potrivit acestuia, guvernele nu pot continua să le spună oamenilor că ne confruntăm cu o criză climatică și, în același timp, să îi încurajeze să cumpere produse care agravează problema.

„Vrem să facem ceea ce ne stă în putere la nivel local și nu vrem să tentăm oamenii să facă alegeri care sunt rele pentru mediu”, a declarat consilierul GroenLinks. „Credem că un kilogram de carne de porc pentru câțiva euro chiar nu mai este acceptabil în acest moment. Este o povară prea grea pentru mediu”, a mai punctat acesta.

Au avut deja loc discuții cu operatorii publicitari

Consiliul municipal din Haarlem a aprobat interdicția săptămâna trecută. Din cauza contractelor de publicitate care sunt încă în derulare, efectele interdicției vor fi vizibile pe străzile din Haarlem abia din 2024. De atunci, nu vor mai exista produse cu carne pe refugiile de autobuz din oraș și pe ecranele din spațiile publice.

În ultimele luni, municipalitatea a discutat cu cei trei operatori publicitari care se ocupă de reclame pe refugiile de autobuz, stâlpii și ecranele din spațiul public și a convenit ca, atunci când contractele lor actuale vor expira, să nu mai fie permisă publicitatea pentru produse fabricate. Este vorba despre anii 2024, 2025 și 2031.

Orașe precum Amsterdam, Haga și Leiden au interzis deja „reclamele fosile” la produse și servicii care contribuie în mare măsură la emisiile de gaze cu efect de seră, cum ar fi călătoriile cu avionul și mașinile pe benzină sau diesel. Totuși, acestea nu au reușit să interzică deocamdată reclamele la carne.