Din august, comisionul lunar de administrare a conturilor în valută de la BCR va fi 20 de lei

De la 1 august 2025, comisionul lunar de administrare a conturilor în valută de la BCR va fi de 20 de lei. Astfel, comisionul se aplică tuturor clienților, inclusiv celor care dețin conturi în EURO sau USD și primesc venituri (salarii, pensii etc.) în aceste conturi la BCR, direct de la angajator/instituția plătitoare. Cu Programul de Beneficii George, românii pot avea 100% reducere la comisionul de administrare cont în EUR, în funcție de nivelul dumneavoastră din program.

Comisionul aplicat tranzacțiilor cu cardul la comercianții din categoria jocuri de noroc se va modifica, de la 1,9% la 2,3% din valoarea tranzacției, atât pentru plățile online, cât și pentru cele efectuate la POS.

Din august, BCR impune noi limite pentru retragerile de la ATM/MFM

Tot din 1 august 2025, Banca Comercială Română (BCR) stabilește noi limite pentru retragerile de la ATM/MFM, precum și pentru cumpărăturile cu plata la POS sau pe internet. Pentru retragerile de la bancomate, numărul zilnic de tranzacții este stabilit la 20, în limita a 10.000 de lei sau echivalent în valuta contului.

Pentru plata cumpărăturilor cu plata la POS valoarea maximă a tranzacțiilor zilnice este stabilită la 50.000 de lei, iar pentru tranzacțiile pe internet numărul este de 20 și valoarea maximă a acestora de 50.000 de lei sau echivalent în valuta contului.

Limitele de tranzacționare sunt standard și pot fi modificate oricând în aplicația George sau prin intermediul altor canale (sucursale BCR, Contact Center) puse la dispoziție de către bancă.

Limitele de tranzacționare, setate la o valoare mai mică față de cea standard (10.000 de lei/50.000 de lei), nu se vor modifica.

Limitele de tranzacționare prin POS și pe internet, stabilite la o valoare mai mare față de cea standard vor fi ajustate la valoarea standard de 50.000 de lei.

Avertisment pentru clienții BCR

Până atunci, clienții BCR trebuie să fie atenți la tentativele de fraudă prin apeluri telefonice, în care escrocii pretind că sunt reprezentanți ai băncii. Aceștia folosesc atât voci umane, cât și robotizate pentru a genera panică și a manipula interlocutorii. Țintele principale sunt conturile George și creditele de nevoi personale.

Infractorii afirmă că un credit a fost aprobat, iar banii urmează să fie virați într-un cont recent deschis. Pentru a accelera „procesul”, solicită date sensibile precum user-ul și parola aplicației George, numărul cardului, data expirării și codul CVV. În realitate, nicio sumă nu este aprobată, iar furnizarea acestor date permite escrocilor să golească conturile victimelor.

Recomandările BCR

BCR nu solicită niciodată, prin telefon, e-mail sau SMS, codurile generate de aplicația George, datele cardului bancar sau acces la dispozitive. Orice solicitare de acest fel nu provine de la bancă și trebuie ignorată complet. Banca recomandă să nu fie instalate aplicații la cererea unor necunoscuți și să nu fie accesate link-uri sau atașamente din surse suspecte. Aceste acțiuni pot duce la compromiterea completă a securității datelor.

Funcționalitățile aplicației George permit blocarea cardului și schimbarea PIN-ului în orice moment. Acestea sunt primele măsuri de protecție recomandate de BCR în caz de suspiciune.

În cazul unei tentative de fraudă, clienții sunt sfătuiți să contacteze imediat serviciul Contact Center la 2227, apelabil gratuit din orice rețea națională. De asemenea, orice e-mail suspect trebuie redirecționat către adresa oficială de suport a băncii. BCR încurajează clienții să sesizeze Poliția și să depună plângere penală dacă există dovezi de fraudă. O anchetă oficială poate preveni alte incidente și ajută la recuperarea fondurilor pierdute.