Cum ar putea ajuta inteligența artificială companiile?

Oracle Corp. și-a anunțat, recent, câștigurile trimestriale, pe lângă alte informații financiare substanțiale privind operațiunile sale, în cadrul unei conferințe telefonice și al unei transmisii web live.

Acest anunț privind câștigurile a dus la o creștere de aproape 12% a prețului acțiunilor companiei, în ziua următoare, scrie FastCompany.

Inteligentă artificială
Inteligentă artificială/SURSA FOTO: Dreamstime

Informațiile financiare corporative sunt pentru toată lumea?

Dacă companiile folosesc IA generativă pentru a dezvălui date financiare, informațiile rezultate pot fi mai puțin opace, mai accesibile și formulate într-o manieră potrivită pentru publicul care le solicită.

Toată lumea, cu excepția celor care încearcă să perpetueze sau să ascundă frauda, ​​ar beneficia de o mai mare transparență.

Piețele răspund mai eficient la informații vitale, cum ar fi câștigurile, iar publicul poate să-i tragă pe lideri la răspundere pentru acțiunile lor. Valorile de piață ale companiilor urmăresc mai bine elementele fundamentale de bază, iar investitorii nu pot fi atât de ușor de indus în eroare atunci când informațiile sunt mai transparente și mai clare.

Oamenii ar putea pune întrebări, iar chatbot-ul le va răspunde

De exemplu, corporațiile ar putea folosi un chatbot care se bazează pe dezvăluirea financiară anunțată public în secțiunea de relații cu investitorii a site-ului lor.

Investitorii actuali și potențiali ar putea pune întrebări simple, cum ar fi „Cât de bine s-a descurcat Oracle Corp. în acest an?”.

Chatbot-ul ar putea răspunde cu informații simple, cum ar fi:

  • modificări recente ale prețului acțiunilor
  • câștigurile
  • modul în care câștigurile se compară cu anul precedent.

Investitorii ar putea pune întrebări despre riscurile subiacente ale corporației. Chabot-ul ar putea răspunde cu o formă distilată a dezvăluirii riscurilor și incertitudinilor din analiza de conducere a corporației.

Cu un chatbot de informații financiare corporative condus de IA generativă, investitorii ar putea pune întrebări acestui chatbot despre situația financiară a companiei și ar putea oferi informații – pe baza situațiilor financiare ale companiei subiacente – răspunsuri și analize într-un mod adecvat pentru confortul utilizatorului și nivelul său de pregătire în domeniul informațiilor financiare.

Toate informațiile de bază și situațiile financiare tradiționale ar trebui să fie în continuare acolo pentru ca oricine dorește să le descarce și să le citească.

inteligenta artificiala
SURSA FOTO: Dreamstime

Riscurile folosirii IA nu sunt la fel de mari ca părtinirea, opacitatea și riscurile de securitate cibernetică

În prezent, există și alte moduri prin care aceste informații pot fi distilate pentru cititorul de zi cu zi. Din păcate, acestea necesită abonamente scumpe pentru a putea fi accesate. Analiștii financiari creează rapoarte care oferă sfaturi detaliate privind investițiile. Aceste rapoarte sunt disponibile în principal doar pentru marii investitori instituționali.

În plus, cei care scriu aceste rapoarte sunt adesea părtinitori, încercând să stimuleze vânzările acțiunilor anumitor companii.

Deși există riscuri și în utilizarea IA generative în funcția financiară, acestea nu sunt mai mari decât:

  • părtinirea
  • opacitatea
  • riscurile de securitate cibernetică cu care se confruntă companiile

Acești roboți trebuie să urmeze aceleași linii directoare și principii care stau la baza celorlalte concepte ale situațiilor financiare. În special pentru că informațiile trebuie să fie complete, imparțiale și fără erori pentru a fi reprezentate cu fidelitate.

În plus, implementarea IA în funcția financiară le-ar permite acelor contabili și profesioniști din domeniul financiar să se concentreze mai mult pe aspectele mecanice ale dezvăluirii financiare. Ele sunt în mare parte deja automatizate.