Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Business

Ce pregăteşte ministerul Mediului pentru posesorii de maşini

Autor: | | 2 Comentarii | 4338 Vizualizari

Oficialii din Ministerul Mediului au în plan introducerea unei taxe pentru accesul în marile orașe ale țării. Aceasta va fi diferențiată în funcție de zonă și norma de poluare a vehiculului.

Cu câteva zile în urmă ministrul mediului, Daniel Constantin anunţa că va prezenta, în perioada următoare, o alternativă la „Timbrul de mediu” recent eliminat. Oficialul a menţionat că noua taxă va fi „un sistem modern, european pe care l-am gândit, astfel încât să fie toată lumea mulţumită şi să ne atingem obiectivele de mediu”.

Concret, potrivit unor surse, se va proceda după modelul din Paris.

„Ne gândim la o soluţie inovativă, la o delimitare a zonelor de acces către centrul aglomerărilor urbane. Un mod prin care şoferii să acceadă în anumite zone ale oraşelor contra unei taxe. Cu cât zona este mai centrală, mai aglomerată, taxarea va fi mai restrictivă. De asemenea, maşinile vor fi taxate cu atât mai drastic cu cât au emisii poluante mai mari. Această delimitare a zonelor va fi făcută de către primării în funcţie de mai mulţi factori precum traficul, aglomeraţia, cantitatea de emisii poluante din atmosferă, etc.”, au declarat în exclusivitate pentru Capital surse din ministerul Mediului.

Prin urmare, în următoarele zile vom afla detalii despre o taxă care va fi impusă de Ministerul Mediului împreună cu autorităţile locale din marile oraşe ale ţării. Această taxă va fi aplicată diferit în funcţie de zonele delimitate de primării şi de norma de poluare a vehiculului. Astfel, pentru Bucureşti, de exemplu, pot fi impuse mai multe zone cu niveluri diferite ale taxelor, de la periferie către centru, iar şoferii vor trebui să plătească pentru accesul în fiecare dintre acestea. Totodată, la valoarea taxei va fi luată în calcul şi norma de poluare a vehiculului, pentru maşinile mai poluante (nonEuro, Euro1 sau Euro 2) urmând să fie achitat un tarif mai mare decât pentru vehiculele noi (Euro 5, Euro 6). Proprietarii maşinilor electrice sau hibride ar putea fi scutiţi de această taxă.

Deocamdată nu au fost calculate nivelurile taxelor, nu au fost delimitate zonele de acces şi nici nu a fost gândit un mod de aplicare, însă exemple de impunere a unor taxe similare sunt disponibile în multe dintre marile aglomerări urbane din întreaga lume.

Mai multe detalii despre noua taxă pregătită şoferilor de Ministerul Mediului veţi putea afla din ediţia de luni, 27 februarie, a revistei Capital.

Citeşte şi: Mergeţi cu maşina la Paris? Nu uitaţi vigneta. De astăzi este obligatorie!

Pagina 1 din 1
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Cancan

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.