Compania elimină panourile de publicitate stradală

Compania Superbet a decis să elimine toate panourile de publicitate stradală care conţin mesaje comerciale, măsură care se va implementa pe întreg teritoriul ţării, în prima parte a acestui an.

„Superbet, în calitate de lider al industriei de pariuri sportive din România, îşi asumă dezvoltarea unei strategii sustenabile de business, în care jocul responsabil şi implicarea în comunitate reprezintă repere prioritare. Compania noastră încurajează un dialog constant şi deschis cu autorităţile care reglementează domeniul de activitate al jocurilor de noroc, precum şi cu experţi, locali şi internaţionali, în politici de joc responsabil şi sustenabilitate.

În acest context, dorim să facem publică decizia noastră de a elimina toate mesajele comerciale din panourile publicitare stradale, acţiune ce se va finaliza în prima jumătate a acestui an. În perioada imediat următoare, Superbet va începe procesul de eliminare a acestor panouri publicitare, urmând a păstra doar mesaje outdoor care promovează jocul responsabil.

De asemenea, în virtutea acestui demers de auto-reglementare, unic în piaţa din România, ne asumăm angajamentul de a nu avea nicio formă de panouri de publicitate stradală, indiferent de mesaj sau dimensiune, pe o rază de 100 de metri faţă de instituţiile de învăţământ liceale”, se menţionează în comunicatul transmis luni de companie.

Potrivit sursei citate, compania consideră că industria jocurilor de noroc din România funcţionează într-un cadru complex de reglementări, fiind în deplină conformitate cu legislaţia la nivel naţional şi european.

„De aceea, ne asumăm angajamentul de a colabora, în mod transparent, cu toate entităţile implicate în procesele decizionale care vizează domeniul nostru de activitate”, spun reprezentanţii companiei.

Grupul este prezent în 10 ţări, cele mai importante pieţe fiind în România, Belgia şi Polonia. Între acţionarii grupului se află şi gigantul american Blackstone, cel mai mare fond de investiţii din lume, care a realizat, în 2019, o investiţie strategică minoritară în valoare de 175 milioane euro.

Proiect legislativ pentru limitarea publicității în domeniu

Amintim că, Senatul a adoptat, miercuri, în plen, proiectul legislativ care vizează limitarea publicităţii audiovizuale pentru jocurile de noroc şi pentru pariurile sportive. Senatorii au votat pentru permiterea reclamelor între orele 23:00 şi 6:00, iar reclamele outdoor nu pot depăşi 30 de metri pătraţi.

Senatorii au votat amendamentele propuse de liberali, precum cel care permite, în intervalul orar 6:00 – 23:00, „inserturile grafice ale mărcii, siglei sau altui simbol prin care se poate identifica titularul mărcii”, însoţite de mesajul „Fii responsabil” şi de interdicţia participării la jocurile de noroc a persoanelor sub 18 ani.

Un alt amendament adoptat prevede că „formele de publicitate exterioară sunt permise dacă dimensiunile materialelor publicitare nu depăşesc, în mod individual, o suprafaţă de 30 de metri pătraţi” şi nu promovează premii în bani sau bunuri materiale.

A fost admis, de asemenea, un amendament propus de senatorul UDMR Turos Lorand, care stipulează „interzicerea oricărei forme de comunicare comercială audiovizuală pentru activităţile de jocuri de noroc, reglementate potrivit art. 10 alin. 1 din OUG nr. 77/2009 privind organizarea şi exploatarea jocurilor de noroc, prezentate sau recomandate de personalităţi ale vieţii publice, culturale, ştiinţifice, sportive ori de alte persoane care, datorită celebrităţii lor, pot încuraja activităţile de jocuri de noroc şi pariuri sportive”.

Proiectul de act normativ pentru completarea art. 29 din Legea 504/2002 a audiovizualului şi pentru modificarea şi completarea Legii 148/2000 privind publicitatea va fi dezbătut de Camera Deputaţilor, for decizional în acest caz.