Vedetele nu mai pot face reclamă la jocurile de noroc, a decis CNA
Pe 26 iunie 2025, Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) a decis, într-o ședință publică, să modifice o regulă importantă care stabilește ce fel de conținut poate fi difuzat la TV, radio și pe internet în România.
Noua regulă spune clar că persoanele publice – adică vedete, sportivi, oameni de știință sau influenceri – nu mai au voie să apară în reclame pentru jocuri de noroc. Scopul este să nu mai fie folosită imaginea lor pentru a încuraja oamenii să joace la pariuri sau cazinouri.
„Printre dispoziţiile importante ale deciziei se numără cele legate de interdicţia apariţiei în spoturile publicitare la jocurile de noroc a personalităţilor publice din domenii diverse (sport, ştiinţă, sau persoane cu notorietate în mediul online)”, a declarat Monica Gubernat, fost președinte al CNA, imediat după votul din ședință Consiliului.
S-a dat timp de adaptare de 90 de zile pentru firmele de publicitate
Această interdicție se aplică reclamelor de la televizor, radio și online. Regula intră în vigoare după 90 de zile, pentru ca firmele de publicitate să aibă timp să se adapteze, mai ales dacă au deja campanii în desfășurare sau contracte semnate înainte de această schimbare.
Prin această schimbare, CNA vrea să reducă influența negativă pe care o pot avea vedetele sau influencerii când apar în reclame pentru jocuri de noroc. Asta mai ales pentru că tinerii și persoanele vulnerabile pot fi ușor influențate.
Schimbarea vine din grijă pentru protejarea consumatorilor, ca oamenii să nu fie induși în eroare și să creadă că jocurile de noroc sunt mai sigure decât sunt în realitate.
Reguli mult mai stricte pentru protecția minorilor din România
De asemenea, CNA a decis că, în cazul emisiunilor sau reclamelor despre jocuri de noroc care sunt oferite la cerere (online sau prin alte mijloace), acestea trebuie să respecte regulile de protecție a minorilor, ne explică site-ul Legal Badger.
„În cazul serviciilor media audiovizuale la cerere, furnizate prin orice mijloc, programele audiovizuale care conţin jocuri de noroc, precum şi spoturile publicitare care promovează astfel de jocuri, trebuie să se difuzeze cu respectarea protecţiei minorilor”, a stabilit CNA.
Potrivit noii redactări a art. 110 alin. (7) din Codul Național al Audiovizualului, „este interzisă difuzarea de publicitate pentru jocuri de noroc în care sunt prezente personalităţi ale vieţii publice, culturale, ştiinţifice, sportive sau de alte persoane, care, datorită notorietăţii în mediul online, pot încuraja participarea la astfel de jocuri.”