Comerțul cu amănuntul a crescut cu aproape două procente față de anul trecut
Datorită majorărilor înregistrate la vânzările de produse nealimentare (+5,8%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+1,5%). volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul, serie brută, în luna ianuarie 2021, a înregistrat o creştere cu 1,7%. Singura excepție a fost comerţul cu autovehicule şi motociclete.
Conform INS, comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate a scăzut cu 5,9%.
Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul
Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna ianuarie 2021, comparativ cu luna ianuarie 2020, a înregistrat o scădere, pe ansamblu, cu 2,8%, ca urmare a scăderilor înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (-7,1%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (-0,2%).
De asemenea, vânzările de produse nealimentare au crescut cu 3,9%.
De asemenea, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna ianuarie 2021, comparativ cu luna precedentă, a scăzut pe ansamblu cu 22,3%, ca urmare a scăderii înregistrate la vânzările de produse nealimentare (-24,7%), vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (-23,1%) şi la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (-15,1%).
Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna ianuarie 2021, comparativ cu luna precedentă a scăzut pe ansamblu cu 3,2%, ca urmare a scăderii înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (-2,1%).
Creşteri au înregistrat comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+2,8%) şi vânzările de produse nealimentare (+1,1%).