Miercuri, 12 mai, CNAIR (Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere) a semnat contractul ce vizează proiectarea şi execuţia Lotului 2 din viitoarea autostradă de centură a Capitalei. Este vorba despre semi-inelul nordic, a anunţat chiar Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor.

Cale liberă pentru proiectare şi construcţie, după decizia Curţii de Apel Bucureşti

Constructorul este din România: grupul de firme UMB, controlat de Dorinel Umbrărescu, acelaşi ca şi pe Lotul 4 al A0 Nord. Semnarea contractului vine după ce Curtea de Apel Bucureşti a respins recent ultima contestaţie pentru tronsonul 2, afirmă ministrul într-o postare pe pagina sa de Facebook.

„Încă o promisiune respectată. Așa cum anunțam săptămâna trecută la finalul ședinței de Guvern, CNAIR a semnat azi contractul pentru proiectarea și execuția lotului 2 al autostrăzii de centură a Bucureștiului (semi-inelul nordic).

Constructorul român – același ca pe lotul 4 al A0 Nord – se poate apuca acum de lucru, după ce ultima contestație pentru tronsonul 2 (între DN1 – Corbeanca și DN2 – Afumați) a fost respinsă recent de Curtea de Apel București”, transmite Cătălin Drulă.

Ministrul Transporturilor doreşte ca Autostrada A0 să fie gata integral în 2024

Contractul semnat miercuri prevede 12 luni pentru proiectare şi 22 de luni pentru execuţia celor 19 km ai Lotului 2.

Cătălin Drulă mai transmite că îşi doreşte să se poată circula pe A0 încă din 2023, iar în 2024 lucrările la această autostradă din jurul Capitalei să fie finalizate integral.

„Contractul pentru cei 19 km ai lotului dintre Corbeanca și Afumați prevede 12 luni pentru proiectare și 22 de luni pentru execuție. Aici vor fi construite 2 noduri rutiere + 10 poduri și pasaje.

I-am cerut antreprenorului să dea dovadă de aceeași seriozitate pe care a arătat-o până acum și să urgenteze, pe cât se poate, lucrările pe care le are pe A0.

Şantierul pe Lotul 2 ar putea debuta la începutul sezonului de lucru 2022

Avem promisiunea că va fi scurtată perioada de proiectare, astfel încât la începutul sezonului de lucru 2022 să înceapă șantierul. Vom analiza, de asemenea, dacă nodul cu DN1 (proiectat în studiul de fezabilitate datând din 2008) se poate redesena, astfel încât să permită relații mai eficiente de intrare și ieșire din autostradă.

Vreau ca în 2023 A0 să înceapă să preia din traficul care sufocă Bucureștiul și Ilfovul, iar în 2024 să putem circula integral pe Autostrada de Centură a Bucureștiului – un proiect pentru care mă lupt din 2016 încoace.

Vom face tot ce ne stă în putință ca fix asta să se întâmple”, mai scrie Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor, în mesajul său.

Sursă foto: Dreamstime