Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a publicat imagini cu lucrările de la lotul 1 al viitoarei autostrăzi ce va leaga Sibiul de Piteşti. Inginerii care coordonează lucrările pe şantier spun că pentru prima porţiune sunt prevăzute 27 de structuri definite ca poduri.

Doi ingineri, Bogdan Alexandru și Cristea Robert, au prezentat detaliile tehnice ale proiectului la care lucrează în prezent, subliniind progresul de până acum și intenția de a termina lucrarea la timp, așa cum este prevăzut în contract.

„Vorbim de pe axul 50 al Podului (una dintre axele principale) unde lucrările sunt realizate în prezent. Este una dintre axele care va susţine execuţia în consolă echilibrată a podului. Folosim un sistem de cărucioare şi se va betona tot podul din secţiuni de 4 sau 5 metri, înaintându-se simetric de pe fiecare cap de pilon. În axul 40 care este în spatele nostru în partea dreaptă pe calea spre Piteşti avem capul de pilă care este finalizat”, spune Bogdan Alexandru.

Drumarii fac tot posibilul să termine la timp lucrarea

Bogdan Alexandru a explicat faptul că pe acest prim tronson „există 27 de structuri definite ca poduri (adică o deschidere mai mare de 5 metri) şi încă 24 de structuri mai mici fabricate pentru trecerea animalelor şi permeabilitatea în transversala autostrăzii (aşa numitele ecoducte)”. În momentul de față, 100 de oameni lucrează la autostradă, dar nu este exclusă posibilitatea de a suplimenta numărul acestora pe viitor.

„În momentul de faţă avem în jur de 100 de oameni mobilizaţi ca forţă de muncă în şantier. Mobilizarea pe şantier este suficientă în momentul de faţă. Când va fi nevoie vom suplimenta efectivul de muncitori pe şantier.

Ne gândim chiar la un schimb de noapte deoarece ne dorim şi sigur vom reuşi să fim în timp cu această lucrare. Avem sprijin din toate părţile şi facem tot posibilul să ne încadrăm în timp”, a concluzionat inginerul Cristea Robert.