Situaţia metroului bucureştean nu este deloc una roz! O spune chiar ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, care afirmă că, lună de lună, Metrorex înregistrează pierderi de aproape 40 milioane de lei.

Cheltuielile lunare cu salariile, egale cu veniturile ce intră în conturile Metrorex

„Metrorex încasează lunar 50 de milioane de lei din subvenţie de la bugetul naţional, iar 11 milioane de lei vin din bilete şi au cheltuieli de 100 de milioane. Înseamnă că lipsesc lunar 39 de milioane, care sunt pierdere.

Dacă facem o majorare tarifară în zona rezonabilă poate mai aduci 2, 3, 4 milioane, dar în niciun caz nu închide această gaură. Problema este cauzată în principal de cheltuielile cu salariile – 60 de milioane de lei lunar”, a declarat Cătălin Drulă într-un interviu acordat Radio România Actualităţi.

Contribuţii la pensie, sănătate şi şomaj, neplătite timp de aproape un an

O altă problemă extrem de serioasă, care îi va afecta direct pe angajaţii de la metrou, este faptul că timp de aproape un an de zile, în 2020, Metrorex nu a plătit contribuţiile la pensie, sănătate şi şomaj.

„De altfel, un lucru puţin ştiut este că anul trecut, între martie şi decembrie, Metrorex nu a plătit dările la stat. S-au strâns 213 milioane de lei.

N-au plătit contribuţiile obligatorii: pensie, sănătate, şomaj. 5 milioane sunt penalităţi şi în aceste condiţii li s-au mărit salariile (cu 18% – n.red.)”, a mai precizat ministrul Transporturilor, potrivit romania-actualitati.ro.

Angajaţi doar „pe hârtie”

Ministrul Cătălin Drulă a mai vorbit şi despre unii angajaţi Metrorex care există în acte, însă nu au trecut pe la muncă niciodată sau aproape niciodată.

„Avem şi informaţii că există angajaţi care nu au trecut pe acolo niciodată sau aproape niciodată. Sunt controale, verificări pentru a-i identifica pe aceşti indivizi. Nu mă surprinde avînd în vedere cum s-au făcut angajările”, a mai declarat oficialul de la Transporturi.

Metrorex, în insolvenţă?!

În prezent, un grup de lucru special constituit analizează toate variantele pentru a ţine Metrorex pe linia de plutire, mai spune Drulă. La sfârşitul lunii, grupul va prezenta propunerile pentru rederesarea companiei, toate variantele fiind luate în calcul, inclusiv intrarea în insolvenţă.

Dacă înainte de pandemie, metroul transporta zilnic 650 – 700.000 de călători, acum cifrele oficiale arată o scădere semnificativă, numărul zilnic de călători fiind de aproximativ 200.000.

Sursă foto: INQUAM Photos, Octav Ganea