Lotul de 30 de kilometri între Pitești și Curtea de Argeș ar putea fi gata până la final de an

Șantierele de la autostrada A1 Sibiu-Pitești sunt în plină activitate și în zilele libere de Paște, cu un accent deosebit pe tunelul de la Curtea de Argeș, primul tunel care se forează pe o autostradă din România, estimat să fie finalizat în 2026.

De altfel, a fost forat primul kilometru de tunel din secțiunea 4: Tigveni – Curtea de Argeș din autostrada Sibiu-Pitești, a transmis secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu. El a precizat că „la construcția celor două fire ale tunelului se lucrează concomitent, 24 din 24 ore, 7 din 7 zile și nu vor întrerupe lucrul nici în această perioadă a sărbătorilor”.

„Au fost executați în total 1010 metri pe ambele fire, din care 580 metri de tunel pe firul ieșiri din tunel, sensul Sibiu-Pitești (Tunel Daniela) şi 430 metri de tunel pe firul intrării în tunel, sensul Pitești-Sibiu (Tunel Alina). (…)

Sunt prezenți pe șantier circa 400 de muncitori și 150 de utilaje. A fost realizat primul tunel intermediar care va fi folosit ca pasaj pietonal între cele două fire de tunel Alina și Daniela sau cale de evacuare după darea în trafic. După ce se vor finaliza lucrările, tunelul rutier va avea denumirea oficială „Tunel Curtea de Argeș”, a scris acesta pe Facebook.

Aproximativ 1.000 de lucrători sunt mobilizați pe lotul 5 Pitești-Curtea de Argeș, unde se desfășoară lucrări intense la nodul rutier de la Bascov, extensia Autostrăzii A1 București-Pitești către Valea Oltului.

Lotul de 30 de kilometri între Pitești și Curtea de Argeș este finalizat în proporție de 65%, depășind programul de lucrări, iar constructorul italian ar putea finaliza proiectul până la sfârșitul acestui an, conform declarațiilor lui Ionel Scrioșteanu.

Autostrada va fi prima trecere peste Carpați

Autostrada, considerată cea mai importantă construcție rutieră, va fi prima trecere peste Carpați și va asigura o conexiune vitală între București și Sibiu. Lucrările pe această secțiune sunt în plină desfășurare, cu montarea de grinzi și predale.

Chiar dacă termenul inițial de finalizare este anul viitor, mobilizarea constructorului face ca inaugurarea să fie posibilă până la sfârșitul acestui an.

„Este un nod important. (…) Această secțiune are termen de finalizare anul viitor, dar cu această mobilizare pe care o are constructorul este foarte fezabil să fie dată în trafic până la sfârșitul anului”, a declarat Ionel Scrioşteanu pentru RRA.

În această vară, se vor începe lucrările efective pentru loturile de munte ale Autostrăzii Sibiu-Pitești, iar traficul pe Valea Oltului între Boița și Câineni va fi dirijat cu semafoare pentru câteva săptămâni. Așadar, progresul în construcția autostrăzii continuă să fie o prioritate, chiar și în timpul sărbătorilor pascale.