Avansează lucrările la tunelurile Daniela și Alina

Apar noi imagini uluitoare de pe şantierul autostrăzii care va străbate Munţii Carpaţi.

Va fi o premieră pentru România, iar CNAIR (Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere) a venit cu noi imagini ale celor două tuneluri săpate prin munţi.

Este vorba despre şantierul Autostrăzii Sibiu-Pitești.

Autoritățile au transmis că grupul austriac PORR a finalizat forajul a peste 700 de metri din totalul de 2.700 de metri aferenți tunelurilor.

Cele două tuneluri sunt denumite Daniela și Alina şi fac parte din galeria Autostrăzii Sibiu-Pitești.

Vezi aici filmarea cea mai recentă postată de CNAIR.

Cel mai recent raport transmis de CNAIR privind Autostrada Sibiu-Pitești

Ca urmare, progresele înregistrate în ceea ce privește lucrările fizice la Secțiunea 4 a Autostrăzii Sibiu-Pitești indică un stadiu de 25,5%. Datele oficiale au fost prezentate de CNAIR.

Lucrările de săpare la tunel au atins o lungime de 414 de metri în galeria dreaptă și 283 de metri în cea stângă. E vorba de o cantitate totală de aproximativ 110.000 metri cubi de material excavat din cele două galerii.

Progresul în forarea piloților a atins 77%. Cât despre lucrările de terasamente, au fost săpați peste 320.000 de metri cubi de pământ, precizează CNAIR.

În cadrul bazei de producție au fost fabricate primele două grinzi. În curând va începe execuția de predale și alte elemente prefabricate necesare pentru finalizarea acestui proiect.

Această autostradă spectaculoasă va traversa munții și se va conecta la rețeaua europeană. Va avea o lungime totală de 123 de kilometri.

Pentru această construcţie, se utilizează o metodă modernă. Aceasta implică injectarea cimentului în timpul procesului de săpare a stâncii.

De unde vine denumirea acestor două tuneluri?

Fiecare din cele două tuneluri, Daniela şi Alina, va fi destinat unui singur sens de circulație. Ele au fost botezate după numele a două doamne manager de proiect, implicate în aceste lucrări.

Numele oficial din acte este însă Tunelul Momaia, după dealul pe care îl străpunge.

Tunelul va fi realizat în conformitate cu normativele și directivele europene. Printre particularitățile celor două galerii regăsim câte 2 benzi pe sens și acostamente, sistem de ventilație, sistem de evacuare, iluminat public, sistem de comunicare, câte o clădire la intrare și ieșire, pentru controlul și operarea tunelului.

„Reamintesc faptul că la construcția celor două fire ale tunelului se lucrează concomitent, 24 din 24 ore, 7 din 7 zile, cu echipe de specialiști aduși din Austria, împreună cu muncitori din România, care utilizează noua metodă austriacă NATM (New Austrian Tunneling Method, iar lucrările la cele două fire sunt deja în avans față de grafic.

Acestă Autostradă face parte din cel mai important proiect de infrastructură rutieră prevăzut în Programul Investițițional 2021-2023 pentru dezvoltarea infrastructurii de transport din România, elaborat și aprobat de guvernul liberal în perioada 2020-2021.

Totodată, prevede cele mai complexe lucrări, având în vedere dificultatea dată de zona montană în care se află traseul autostrăzii, fiind și prima trecere la nivel de autostradă peste Carpați”, a explicat Ionel Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.