Executivul a aprobat indicatorii pentru autostrada Pașcani-Suceava

În cadrul ședinței de guvern de joi, 11 aprilie 2024, s-a luat decizia de a valida indicatorii pentru Autostrada Pașcani-Suceava, la inițiativa Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.

Acest proiect de infrastructură va traversa regiunile Iași, Botoșani și Suceava. Scopul său este crearea unei rute moderne de transport, ce va conecta Autostrada A7 de la București la Pașcani. Va avea impact pozitiv asupra dezvoltării regionale, a fluidității traficului și a siguranței rutiere. Cu ajutorul său, se va reduce timpul de călătorie și se va diminua nivelul de poluare în zonele tranzitate.

În contextul Master Planului General de Transport și al Planului Investițional, acest proiect a fost identificat și integrat în rețeaua principală TEN-T Core. Autostrada Pașcani-Suceava se va extinde pe teritoriile județelor Iași, Suceava și Botoșani. Va face legătura între segmentele Bacău-Pașcani (în curs de construcție) și Suceava-Siret (în fază de proiectare) ale Autostrăzii A7.

Pe traseu, se vor construi 72 de structuri, incluzând pasaje, poduri, viaducte și cinci intersecții rutiere: Tătăruși-Heci, Dolhasca, Roșcani, Dumbrăveni și Aeroportul Internațional „Ștefan cel Mare” Suceava. Va avea o lungime totală de 61,971 km. Va fi împărțită în două loturi:

  • Lotul 1 de la km 0+000 la km 33+000;
  • Lotul 2 de la km 33+000 la km 61+971;

Platforma va avea o lățime de 26,00 m.

Valoarea totală a investiției se ridică la peste 9 miliarde lei, incluzând TVA. Fondurile provin din surse externe nerambursabile prin Programul Transport (P.T.) 2021-2027 și din bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Sunt limitate la sumele alocate anual pentru acest scop. Sunt completate de alte resurse conform legislației în vigoare și aprobate în cadrul programelor de investiții publice.

Se fac investiții și pentru calea ferată

Executivul a aprobat, joi, indicatorii pentru cea de-a doua fază a modernizării liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti, valoarea totală a investiţiei fiind de peste 1,5 miliarde de lei, informează Ministerul Transporturilor.

Potrivit unui comunicat al instituţiei, investiţiile vizează modernizarea şi electrificarea liniei de cale ferată existente, între cap Y staţia Mogoşoaia şi cap Y staţia Baloteşti, şi realizarea din capătul Y al staţiei Baloteşti a unui racord de cale ferată electrificată la noul terminal (Terminalul Est).

În cazul racordului de cale ferată electrificată la la noul terminal (Terminalul Est), lungimea liniei este de aproximativ 7 km. Geometria traseului permite o viteză maximă de 120 km/h. Racordul de cale ferată va fi parţial în subteran pe o lungime de 4,130 km. Tunelul începe de la km 25+350 şi se termină la km 29+480, iar Staţia este cuprinsă între km 29+490 – km 29+753, se precizează în comunicatul citat.