Șeful PNL vrea să închidă CFR Călători? Cătălin Drulă: Astea au fost discuţiile mele repetate cu Florin Cîţu

Declarația respectivă a fost făcută în contextul discuţiilor despre situaţia financiară dificilă de la CFR Călători. Astfel, Cătălin Drulă a declarat pentru Profit News că, atunci când a devenit ministrul Transporturilor, CFR Călători avea o datorie de 1,3 miliarde.

„Calea ferată e lăsată în paragină de 20 de ani cel puţin. Această decapitalizare şi demoralizare a domeniului se rezolvă doar capitalizând, cu bani. CFR Călători a fost preluat cu 1,3 miliarde datorii dintre care jumătate la furnizori privaţi şi au făcut eforturi să plătească salariul de la o lună la alta. Au avut luni în care în domeniul feroviar au întârziat salariile o săptămână – pentru mine asta e ceva îngrozitor să nu poată oamenii să îşi ia banii – s-au plătit în două tranşe.

Totul este într-un megafaliment pe calea ferată şi statul, dacă vrea să facă ceva, trebuie să pună banii, astea au fost discuţiile mele repetate cu Florin Cîţu, care la un moment dat mi-a şi sugerat, ”Hai să o închidem!”. Adică să renunţăm la transportul ăsta public de călători pe calea ferată. Transportă 50 de milioane de călători CFR Călători. Ca să-l scoatem din starea în care este, se poate capitaliza”, a spus Cătălin Drulă.

CFR nu a mai văzut şină nouă de 15 ani

De asemenea, Drulă spunea la începutul lunii septembrie că domeniul feroviar a suferit enorm din lipsă de investiţii iar CFR „nu a mai văzut şină nouă de 15 ani”.

„Aş vrea să vorbesc şi despre domeniul feroviar, un domeniu care a suferit enorm din lipsă de investiţii, complet decapitalizat, cu şinele lăsate în paragină şi vagoanele şi locomotivele la fel, şi am muncit foarte mult ca să, o dată, să facem ce se poate în condiţii financiare absolut dificile şi cu un premier ostil domeniului feroviar. Repet, un premier complet ostil domeniului feroviar”, a mai spus Cătălin Drulă într-o conferinţă de presă.

Fostul ministru al Transporturilor a explicat și de ce nu sunt cumpărate locomotive CFR Călători. Când a preluat CFR Călători, spune Drulă, compania avea 600 de milioane datorii la furnizori privaţi şi 600 de milioane la stat.

„Lumea întreabă de ce nu cumpără CFR Călători locomotive. E simplu, pentru că am preluat această companie cu 600 de milioane datorii la furnizori privaţi şi 600 de milioane la stat şi în propunerile mele de a aloca suficiente sume pentru compensaţie, de a depune, în sfârşit am reuşit cu enorme negocieri în spate şi presiuni să avem acel memorandum ca să depunem ajutorul de stat, nici pe acela nu îl voia, deşi toate ţările din Europa şi-au ajutat industriile feroviare, Germania recent a injectat 12,5 miliarde de euro”, a mai spus Cătălin Drulă.