Traian Preoteasa este noul director al CFR Călători. El este fostul șef de la CFR Marfă, potrivit unor surse consultate de Economedia. Sursa citată a susținut că a încercat să îl contacteze pe Traian Preoteasa pentru a obține o confirmare, dar fără succes.

Trebuie amintit că în august, Ovidiu Vizante, cel care conducea CFR Călători încă din luna aprilie, și-a dat demisia. Actul intra în vigoare în data de 1 octombrie 2021. Ovidiu Vizante a fost implicat în scandalul copiilor blocați ore în șir într-un tren rămas în câmp, pe fondul lipsei de profesionalism a conducerii companiei de căi ferate. Ovidiu Vizante a fost numit și sprijinit în funcție de USR PLUS. Ovidiu Vizante a fost implicat într-un scandal la finalul lunii iulie atunci când un tren cu copii care plecase la ora 19 din Mangalia a ajuns abia a doua zi dimineață la ora opt și jumătate în Gara de Nord. Jurnaliștii Antena 3 au cerut atunci explicații, însă Ovidiu Vizante le-a cerut jurnaliștilor să găsească ei soluții.

Cine este Traian Preoteasa

Traian Preoteasa a avut de-a lungul timpului numeroase funcții de conducere în societățile de cale ferată. El a fost director CFR Călători (2001-2005), director general adjunct al CFR Călători în 2005, director general al CFR SA în perioada 2005-2006, consilier la CFR SA (2006-2017), consilier al ministrului Transporturilor (2017-2018), director general interimar la CFR Marfă în perioada Guvernului Orban, director general adjunct al CFR SA.

Fostul șef de la CFR Marfă a mai făcut parte și din consiliul de administrație al unor companii de stat, precum Tarom. El a terminat liceul CFR Craiova, apoi Facultatea de Electrotehnica la Craiova, și-a obținut diploma de masterat de la Școala Națională de Științe Politice și Administrative, a făcut studii de apărare şi securitate naţională la Colegiul Național de Apărare, în 2005, și și-a luat doctoratul în inginerie mecanică, tot la Craiova. CV-ul lui Traian Preoteasa.

În 2011 Traian Preoteasa a făcut parte dintr-un lot de angajați ai CFR și CNADNR (compania de drumuri și autostrăzi) trimiși în judecată în dosarul gripei aviare, însă a fost achitat în fața ultimei instanțe care a judecat cazul.