Cu mai puțin de șase săptămâni înainte de prezentarea iPhone 15, Apple  a recunoscut în sfârșit o realitate dură-piața americană de smartphone-uri se află într-o perioadă de criză.

După ce a raportat joi vânzări slabe de iPhone, ceea ce a dus la scăderea acțiunilor Apple, compania a dezvăluit că „piața smartphone-urilor a fost în declin în ultimele două trimestre în Statele Unite”.

iPhone 15 ar putea intra pe piață în septembrie

Cu toate acestea, compania a anunțat că iPhone 15 ar putea intra pe piață din data de 22 septembrie. Reprezentanții companiei au mai spus că evenimentul de prezentare al noului model ar putea avea loc pe 12 sau 13 septembrie.

Compania nu a precizat exact dacă toate modelele de iPhone 15 vor fi scoase la vânzare sau dacă doar unele dintre ele.

Surse apropiate acestei chestiuni spun că au existat probleme în procesul de producție al ecranelor pentru versiunile Pro, asta după ce compania a decis să îngusteze rama din jurul lor.

De asemenea, versiunile Pro și Pro Max ar putea fi scoase la vânzare un pic mai târziu decât celelalte versiuni, iar cantitatea acestora să fie și ea mai redusă față de varianta standard a telefonului.

Apple a întâmpinat mai multe probleme

Vânzările de iPhone au scăzut cu 2,4%, la 39,7 miliarde de dolari în ultimul trimestru, situându-se cu puțin sub estimările Wall Street. Aparatul a avut mai multe scăpări anterioare – inclusiv o perioadă dificilă în China la începutul anului 2019, o întârziere a lansării legată de Covid în 2020 și probleme în lanțul de aprovizionare în 2022 – dar iPhone nu suferă de obicei scăderi ale vânzărilor.

Apple a acuzat efectele negative ale cursului de schimb valutar care au afectat rezultatele, dar a recunoscut, de asemenea, că cumpărătorii din SUA nu mai cheltuiesc pentru produsele sale așa cum o făceau înainte. Vânzările din țara de origine a Apple au pălit în comparație cu China, pe care directorul general Tim Cook a numit-o un punct forte al trimestrului.

Acestea fiind spuse, Apple se așteaptă ca performanța iPhone să se îmbunătățească în perioada actuală. Asta înseamnă că va fi mai bună decât o scădere de 2,4% – poate chiar va crește. Dar compania a avertizat că veniturile globale vor rămâne probabil în același interval ca în trimestrul trecut, când au scăzut. De fapt, Apple este pe cale să sufere a patra scădere trimestrială consecutivă a vânzărilor, lucru care nu s-a mai întâmplat din 2001, scrie Bloomberg.