Autostrada Sibiu – Piteşti mai face un pas mic spre finalizare: după mai mult de 2 ani şi 7 luni de la lansarea licitaţiei, autorităţile pot semna contractul pentru proiectarea şi execuţia tronsonului dintre Piteşti şi Curtea de Argeş. Totul vine în urma deciziei Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, care a respins contestaţia depusă de asocierea chinezo-română China Railway – Viaponte, astfel că CNAIR poate acum semna fără probleme contractul de execuţie.

După multe evaluări şi contestaţii, italienii de la Astaldi au fost desemnaţi câştigători în august 2019, însă asocierea China Railway – Viaponte a deschis o cale de atac excepţională, încercând să anuleze deciziile precedente din justiţie.

Execuţia lucrărilor pentru acest tronson este estimată la 4 ani

“Cerem responsabililor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere să semneze în cel mai scurt timp contractul, astfel încât până la începutul lui 2021 să fie gata proiectarea (termen 12 luni) şi să înceapă execuţia lucrărilor estimată a dura 4 ani.

În plus, solicităm CNAIR să dea drumul imediat pe circuitul inter-ministerial proiectului de Hotărâre de Guvern necesară exproprierilor şi să urgenteze finalizarea procedurii de selecţie a inginerului consultant ce a fost lansată în iulie 2019, fiind depuse 4 oferte în octombrie 2019, încă neevaluate”, se arată într-un mesaj al celor de la Asociaţia Pro Infrastructură, scrie Adevărul.

Costul estimat pentru cei 30,35 km de autostradă dintre Piteşti şi Curtea de Argeş este de 1,83 miliarde de lei.