Autoritatea Rutieră Română a aplicat amenzi în valoare totală de 19,88 milioane lei în urma controalelor mixte efectuate pe primele şase luni ale anului.

În semestrul I al anului 2010, ARR a efectuat un număr de 14.872 de controale în trafic privind transportul rutier public de persoane, în urma cărora a constatat 960 de contravenţii, menţionate în procesele verbale, informează un comunicat al Autorităţii. Pentru transportul rutier public de mărfuri, s-a efectuat, în aceeaşi perioadă de timp, un număr de 97.390 controale în trafic, cu 6.607 contravenţii constatate şi menţionate în procesele verbale.

În ceea ce priveşte controalele mixte efectuate de către echipaje comune de control formate din inspectori de trafic ai Autorităţii Rutiere Române – ARR şi personalul cu atribuţii de control al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România – SA, şi al Poliţiei Rutiere, pentru efectuarea controlului respectării reglementărilor specifice domeniului transporturilor rutiere de către operatorii de transport/ întreprinderi, pentru semestrul I al anului 2010 au fost programate 6.311 controale, din care s-au efectuat 6.250.

În cadrul acestor controale, s-a verificat un număr de 76.968 autovehicule înmatriculate în România, şi 10.093 înmatriculate în alte state. De asemenea, s-a cântărit un număr de 4.795 vehicule înmatriculate în România, şi 1.027 din alte state. În urma controalelor mixte, ARR a aplicat 5.227 de amenzi, în cuantum total de 19,88 milioane lei.

Operatorii de transport din Ungaria, cei mai amendaţi străini pe drumurile româneşti

În ceea ce priveşte situaţia comparativă privind controlul operatorilor de transport străini pentru semestrul I 2009 şi, respectiv, semestrul I 2010, numărul de amenzi aplicate în semestrul I 2010 a fost de 248, crescând cu 48 amenzi faţă de numărul de 200 amenzi aplicate în aceeaşi perioadă a anului 2009.

De asemenea, valoarea amenzilor aplicate a crescut de la 428.500 lei în semestrul I 2009 la un milion de lei în 2010.

În ceea ce priveşte clasamentul în funcţie de ţara de rezidenţă a operatorilor de transport sancţionaţi pe teritoriul României, pe locul I se află Ungaria atât în 2009 cât şi în 2010, pe locul II se află Polonia în 2010, respectiv Bulgaria în 2009, aceasta din urmă deţinând locul III în 2010 în funcţie de numărul de sancţiuni constatate.