Este vorba despre taxa de poluare, care a fost eliminată la începutul anul 2017. Se pare că această taxă s-ar putea reîntoarce pe agenda autoritățiilor, în condițiile în care, de la eliminarea ei, România a devenit ”groapa de gunoi” a Europei. Și poluarea a crescut semnificativ odată cu dispariția taxei de poluare.

„Tema taxei de mediu preocupă multă lume. Pandemia a îngreunat comunicarea pe această temă, dar din informaţiile pe care le am, din partea autorităţilor, acestea sunt preocupate de subiect„, a declarat Brent Valmar, directorul general al Porsche România, cel mai mare importator de pe piaţa auto locală, pentru Ziarul Financiar. 

Acesta a mai subliniat faptul că tot mai mulţi sunt conştienţi de problemele legate de poluare dar şi de siguranţă rutieră. În acest context, este de menționat faptul că maşinile vechi importate sunt într-o stare tehnică precară, nu sunt întreţinute corespunzător şi pun în pericol siguranţa rutieră.

E nevoie de o nouă lege

În februarie 2017, timbrul de mediu a fost eliminat, iar din acel moment s-au importat aproape 2 milioane de rable pe piaţa locală, ceea ce a dus şi la creşterea puternică a traficului în marile oraşe.

De menționat este faptul că, în timp ce numărul maşinilor a crescut puternic, infrastructura s-a dezvoltat extrem de lent. Nicio nouă parcare subterană nu a fost inaugurată în Capitală în tot acest timp, iar Bucureştiul în continuare nu are o centură funcţională, lucru care mărește gradul de poluare. 

În acest context, Brent Valmar susține că este nevoie de o nouă legislație și a subliniat faptul că anularea taxei auto a fost o mare greșeală.

„Şi autorităţile au o deschidere din ce în ce mai mare. Anularea taxei de mediu a fost o mare greşeală, iar rezultatul s-a văzut imediat. Avem nevoie de o legislaţie care să ţină cont de valorile emisiilor de dioxid de carbon şi de facilităţi pentru maşinile electrice şi hibride”, a subliniat Brent Valmar.

Șoferii trebuie să știe că de acum programele Rabla se vor concentra tot mai mult asupra maşinilor verzi, prin Rabla Plus, cu prime de casare pentru maşini electrice şi hibride de tip plug-in, de asemenea, se pare că România are în prezent cel mai mare bonus acordat maşinilor electrice, de aproape 10.000 de euro.