‘Expresia all-season este generală. Sunt considerate de iarnă anvelopele care pe lângă expresia M plus S (Mud plus Snow) trebuie să aibă şi anumite semne, respectiv, un fulg de nea şi o creastă alpină. Repet însă, vor fi date amenzi celor care îngreunează circulaţia din cauza faptului că nu sunt echipaţi de iarnă’, a spus reprezentantul ARR.

Oficialul a precizat că soferii care îşi vor schimba anvelopele la iarnă vor primi şi un certificat de conformitate de la service-urile auto prin care se atestă că anvelopele montate sunt de iarnă.

‘În cazul în care anvelopele montate nu respectă legea iar conducătorul auto este amendat atunci amenda poate fi achitată de service deoarece nu a montat anvelopele legale’, a explicat directorul general ARR.

Potrivit Ordonanţei, cauciucurile de iarnă devin obligatorii între 1 noiembrie şi 1 martie. Conducătorii autovehiculelor care circulă pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei fără anvelope de iarnă sunt sancţionaţi cu reţinerea talonului şi amendă de până la 4.000 de lei.

În cazul vehiculelor de transport marfă sau persoane, neechiparea cu anvelope de iarnă şi lanţuri este pasibilă de amendă între 2.500 şi 4.000 de lei, precum şi reţinerea talonului.

În caz de accident, la sancţionarea cu amendă se adaugă o sumă dedicată reparării drumurilor si despăgubirilor pentru pagubele produse.
UPDATE: Contactat de Capital, directorul general al ARR, Florian Coman, a explicat că deținerea certificatului de conformitate al anvelopei all-season sau de iarnă este reglementată printr-o directivă CE iar comercianții de astfel de produse știu, sau ar trebui să știe, că trebuie să elibereze un astfel de document. De asemenea, oficialul a recunoscut că, în anumite cazuri, un astfel de certificat nu poate fi obținut. De exemplu, atunci când cumperi un cauciuc second-hand. În acest caz, este suficient ca anvelopa respectivă să aibă însemnele necesare și să corespundă din punct de vedere tehnic (profil, adâncime a profilului căii de rulare). Rămâne de văzut, în acest caz, cât de pregătit în acest domeniu va fi agentul de poliție rutieră sau reprezentatul ARR sau RAR care face verificarea și cât de minuțios va fi controlul anvelopelor, mai ales dacă șoselele vor fi pline de zăpadă.
SURSA: Agerpres