ANAF vrea să recupereze cele 526 de milioane de euro, cu alte cuvinte, CNAIR ar avea de plătit către ANAF aproape jumătate din bugetul pe acest an.

Prejudiciul estimat de autoritățile fiscale ajunge mai exact la 525.891.999 de euro, adică echivalentul a 2.368.932 lei la cursul euro-leu de 4,5 lei, data la care s-a calculat paguba (21 octombrie 2016), potrivit g4media.ro

Decizia de executare silită

Aceasta vine după o decizie favorabilă dată de judecătorii de la Înalta Curte de Casație și Justiție. Procedura fusese suspendată până pe 20 decembrie, iar situația rămâne așadar incertă deocamdată.

Conform articolului 22 din Ordonanța de Urgență nr. 94/2011, sumele cuvenite bugetului general consolidat, stabilite prin rapoartele de inspecţie economico-financiară şi înscrise în dispoziţia obligatorie, constituie creanţe bugetare. Dispoziţia obligatorie constituie titlu de creanţă. Conform legii, executarea silită a creanţelor bugetare se efectuează de organele fiscale competente, adică de către ANAF.

Ce se arată în raportul ANAF

„În conformitate cu Contractul încheiat în anul 2003, valoarea totală care urma să fie plătită către antreprenor pentru realizarea a 415 kilometri de autostradă era în cuantum de 2,247.500.000 euro”, este transmis în raportul ANAF.
„Valoarea rotală efectiv plătită către Antreprenor la data încetării contractului a fost de aproximativ 1.469.916.600 euro, reprezentând 65,4% din valoarea inițială a contractului, în condițiile în care erau finalizați și dață în folosință doar 52 km (secțiunea 2b) reprezentând 12,53% din lungimea totală a Autostrăzii, iar pe o distanță de 60,5 km (Secțiunea 3c), reprezentând 15,7% din lungimea totală a Autostrăzii, lucrările de construcție au fost doar începute”, a adăugat ANAF.