Probleme pentru retailerul român eMAG în Ungaria: compania a fost amendată cu peste o jumătate de milion de euro de către Autoritatatea de Concurenţă din ţara vecină.

Amendă de 560.000 de euro, plus alte compensaţii de peste 11 milioane de euro

Mai precis, compania Dante International și Extreme Digital (operatorul eMAG Kft Ungaria) au primit o amendă de 200 milioane de forinţi (aproximativ 560.000 de euro) şi a fost obligată să plătească o compensaţie de circa 4 miliarde de forinţi (11,2 milioane de euro) plus alte obligaţii faţă de clienţi şi comercianţi.

Totul vine ca urmare a unei anchete în care au fost constatate fapte incorecte, în urma analizei practicilor de gestionare a sute de vânzători înscrişi pe platforma eMAG, scrie Profit.ro. Autoritatea de Concurenţă din Ungaria a verificat retroactiv practicile de lucru ale eMAG, până în luna iulie 2014.

În urma anchetei ce a avut loc în ţara vecină, autoritatea competentă a stabilit că, în timpul campaniilor de reducere de pe platforma eMAG, nu ar fi fost elaborate reguli interne care să asigure un preţ micşorat al produselor şi să asigure că preţul iniţial al produselor puse la reducere reflectă într-adevăr preţul anterior al acestora.

eMAG va plăti amenda; compania şi-a luat o serie de angajamente

Retailerul eMAG a acceptat decizia luată de Autoritatea ungară de Concurenţă şi va plăti amenda. În plus, toţi clienţii vor primi un cupon de 3.000 de forinţi (8 euro), toate aceste cupoane ridicându-se la valoarea de 1 miliard de forinţi (2,8 miliarde de euro). Vor fi eligibile toate persoanele care au cumpărat un produse de pe site-ul emag.hu în ultimele 12 luni, fie că este vorba de un produs vândut direct de eMAG sau un comerciant partner Marketplace.

În plus, compania a promis să sprijine activităţile de vânzare online ale întreprinderilor mici şi mijlocii din ţara vecină, punând bazele unui program de peste 4 miliarde de forinţi în acest sens. eMAG va promova prezenţa comercială online a companiilor din Ungaria, prin intermediul unor reduceri de comisioane, educaţie, spaţiu publicitar sau servicii logistice.

Timp de trei ani, eMAG s-a angajat să traducă gratuit fișele tehnice ale produselor în bulgară și română pentru toți partenerii interni, pentru până la 1 milion de produse. Compania va oferi servicii gratuite pentru clienți în limbile locale partenerilor maghiari pe cele două piețe pentru aceeași perioadă.

În plus, eMAG va asista comercianții din Ungaria care doresc să se deschidă pe piețele celor două țări regionale, organizând întregul proces de livrare și oferind un serviciu logistic integrat pentru vânzările către România.

Retailerul online eMAG este prezent pe piaţa din Ungaria din noiembrie 2013.