"Este greu de înţeles cum parlamentarii liberali pot propune asemenea texte de lege, care îi descalifică. Statul actual, ca şi statul comunist, nu previne, nu susţine, dar înăspreşte regimul contravenţiilor. Cât mai multe amenzi şi cât mai mari, ca să distrugem orice iniţiativă privată, pe care, oricum, statul nu o susţine cu facilităţi pentru investiţii, dezvoltare sau controale preventive. Este o exagerare ca ANPC să aplice amenzi procentuale din cifra de afaceri, este o eroare preluarea modului de sancţionare aplicat de Consiliul Concurenţei", declară Alin Burcea, preşedintele ANAT. 

Conform unui comunicat publicat marţi pe site-ul asociaţiei, ANAT solicită Senatului României, în atenţia căruia se află proiectul de lege pentru dezbateri şi vot final, să analizeze cu maximă atenţie impactul acestei prevederi asupra mediului de afaceri. 

Proiectul de lege privind modificarea statului ANPC, adoptat de Camera Deputaţilor ca urmare a depăşirii termenului de 45 de zile şi nu prin vot, dă, conform ANAT, posibilitatea Autorităţii ca, în raport cu gravitatea şi durata faptei, să sancţioneze contravenientul cu amendă de la 0,5% la 10% din cifra de afaceri totală realizată în anul financiar anterior sancţionării faptei săvârşite cu intenţie sau din neglijenţă. 

În perioada în care s-a aflat la Camera Deputaţilor, proiectul pentru modificarea statutului ANPC a fost avizat nefavorabil de Consiliul Economic şi Social pentru că "regimul sancţionatoriu nu corespunde materiei reglementate şi nu reprezintă un beneficiu în ceea ce priveşte protecţia consumatorilor", a primit aviz negativ din partea Comisiei pentru Muncă şi Protecţie Socială a Camerei Deputaţilor, iar Consiliul Legislativ a atras atenţia iniţiatorilor, 35 de deputaţi şi senatori PNL, că 'modalitatea de stabilire a sancţiunilor şi dispoziţiile referitoare la procedura aplicabilă contravin în mod fundamental principiilor răspunderii contravenţionale, reprezentând, de fapt, instituirea unui regim sancţionator sui generis". 

ANAT este asociaţia patronală a agenţiilor de turism din România, cărora le reprezintă interesele profesionale la nivel naţional, european şi internaţional. Asociaţia are ca membri activi 500 de agenţii de turism, care cumulează peste 85% din vânzările pachetelor de turism şi călătorie, estimate la aproape un miliard de euro anual şi au împreună peste 4.600 de angajaţi. Industria turismului în România are peste 120.000 de angajaţi şi contribuie la economia naţională cu aproape 2% din PIB.

 AGERPRES