Atenție la reclamele false despre investiții

Banca Transilvania trage un semnal de alarmă pe canalele oficiale de comunicare cu privire la valul de reclame false de pe social media la oportunități ireale de investiții, care se propagă acum pe pagini nou create, ori compromise de atacatori. În ultimele zile, Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) a primit la rându-i multiple notificări de la utilizatori care semnalau reclamele false, care se foloseau de branding-ul #BT.

Odată ce utilizatorul accesează postarea sponsorizată, este redirecționat către un articol care încearcă să-l convingă să viziteze pagini de phishing. Atacatorii vor astfel să convingă potențiale victime să-și furnizeze date personale, financiare sau de autentificare pe site-uri controlate de ei, sub pretextul investițiilor ce pot genera un profit solid într-un termen foarte scurt.

Cum vă puteți proteja de reclamele false?

Potrivit DNSC, trebuie să raportați astfel de postări pentru SCAM (fraudă) către rețeaua socială unde le întâlniți și să citiți și analizați cu atenție informațiile culese din mediul online.

Evitați accesarea link-urilor din astfel de postări sponsorizate care oferă oportunități rapide de îmbogățire. Nu furnizați date personale, de autentificare sau de card pentru a vă înscrie în astfel de programe-capcană.

Verificați întotdeauna pe site-ul Autorității de Supraveghere Financiară (ASF), la secțiunea „Alerte Investitori – Informări” și secțiunea „Atenție la Entități Neautorizate!” informații referitoare la posibile fonduri care au ca scop înșelarea investitorilor sau referitoare la fonduri neautorizate sau care nu prezintă încredere.

În cazul în care ați introdus date de card sau de autentificare la conturile de internet banking, sesizați imediat banca, iar dacă ați fost păgubit prin această metodă depuneți o plângere la Poliție, fizic sau online. Dacă observați în mediul online inițiative similare, raportați-le ca FRAUDĂ către rețeaua socială și către DNSC (alerts@dnsc.ro sau 1911).

Atenție la SMS-urile legate de livrarea unor colete! Puteți pica în capcana hoților

Potrivit DNSC, oamenii continuă să fie țintiți de campanii de tip Smishing. Scenariul preferat de infractori în această perioadă este cel al notificărilor prin SMS legate de livrarea unor colete, aceștia folosindu-se de imaginea serviciilor de curierat pentru a păcăli oamenii.

„Astăzi vă prezentăm o mostră de Smishing care se folosește de branding-ul DHL:

Fiți vigilenți și analizați cu atenție informațiile primite, înainte de a furniza date online! Asigurați-vă că sunteți mereu pe site-ul oficial, mai ales atunci când furnizați date sau efectuați plăți. Evitați accesarea link-urilor sau atașamentelor din mesaje nesolicitate, venite din surse necunoscute.

Evitați furnizarea la cerere de date personale, date financiare sau date de autentificare, după accesarea unor link-uri venite prin sms, e-mail sau platforme de mesagerie! Tastați numele site-ului pe care doriți să introduceți astfel de date manual în browserul de internet, pentru siguranță.

Analizați cu atenție corectitudinea gramaticală și de exprimare a textului în limba română. Accesați sigurantaonline.ro pentru a afla cum vă puteți proteja de atacatorii care vă vânează datele. Avem și o serie de quiz-uri, dacă doriți să vă testați abilitățile de a detecta și evita astfel de amenințări: https://quiz.sigurantaonline.ro”, scrie pe pagina oficială de Facebook a DNSC.