Autoritatea Federală din domeniul Transporturilor din Germania (KBA) a anunţat începerea rechemărilor voluntare la service pentru 630.000 de vehicule pentru rezolvarea neregularităţilor legate de nivelul emisiilor, descoperite în urma investigaţiilor demarate ca urmare a scandalului „Dieselgate". 

Iniţial vor fi reparate 10.500 modele Porsche Macan 4×4 cu motoare diesel, unul din cele mai bine vândute vehicule de către Porsche, acţionarul majoritar al Volkswagen. 

Anul trecut, autorităţile americane au descoperit discrepanţe între emisiile de oxid de nitrogen ale automobilelor diesel Volkswagen în timpul testelor de laborator şi în condiţiile reale de drum. Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi, Porsche şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania. 

După ce Volkswagen a recunoscut că, în perioada 2005 – 2015, că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, Guvernul de la Berlin a ordonat efectuarea de teste de emisii la toatele modelele de autovehicule aflate în prezent în circulaţie în Germania. 

Potrivit ministrului Transporturilor, Alexander Dobrindt, cele 16 mărci auto la care au fost descoperite nereguli sunt: Alfa Romeo, Chevrolet, Dacia, Fiat, Hyundai, Jaguar, Jeep, Landrover, Nissan, Renault şi Suzuki, alături de mărcile auto germane Opel, Volkswagen, Porsche, Audi şi Mercedes. Cu toate acestea, Dobrindt a subliniat că niciuna din neregulile constate nu a scos în evidenţă un fals de amploarea celui de la Volkswagen, care a echipat motoarele diesel cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare. 

Analiştii susţin că la vehiculele incriminate sistemul de filtrare a emisiilor poluante este dezactivat când temperatura exterioară coboară sub un anumit nivel. Conform normelor europene în vigoare, această procedură nu este permisă decât în situaţia în care permite evitarea unui accident sau pagubelor produse motorului. În consecinţă, Guvernul german a cerut producătorilor auto să revizuiască acest mecanism. De asemenea, Alexander Dobrindt a cerut o adaptare a normelor europene "pentru a putea fi făcută mai uşor diferenţa între mecanismele autorizate şi cele care nu sunt autorizate".

Citește și: 
CE: Volkswagen AG a încălcat legislaţia privind protecţia consumatorilor în 20 dintre cele 28 de state ale UE
Bosch a fost „participant activ timp de un deceniu într-o conspirație masivă alături de Volkswagen”
Se întâmplă și în Europa: Volkswagen, amendată de italieni cu 5 mil. euro pentru Dieselgate