Strânși cu ușa de procurorii americani care investighează scandalul Dieselgate din Statele Unite, avocații grupului Volkswagen au făcut o declarație pe cât de așteptată, pe atât de surprinzătoare: „Bosch a fost participant activ timp de un deceniu într-o conspirație masivă alături de Volkswagen”.

Conform anchetei procurorilor, au fost obținute dovezi că Bosch a participat  atât la dezvoltarea sistemelor de „păcălire” a emisiilor, cât și la metodele de înșelare a autorităților americane de certificare a vehiculelor ascunzând adevăratele funcții ale echipamentelor din dotarea mașinilor Volkswagen.

„Dispozitivele ingenioase de «păcălire» a emisiilor” din dotarea mașinilor Volkswagen au avut în componență soft-uri dezvoltate de Bosch. Acestea erau menite să detecteze când mașina se afla în testele de laborator și să pună în funcțiune sistemul incriminat. În ciuda evidenței, Bosch a făcut lobby pentru ca mașinile Volkswagen să fie acceptate de autoritățile americane de control.

Cum Robert Bosch GmbH nu este parte a înțelegerii de plată a compensațiilor de 15,3 miliarde de dolari plătite de Volkswagen pentru a răscumpăra mașinile implicate în scandalul Dieselgate este posibil ca o nouă acțiune în justiție să fie demarată. De această dată având ca țintă producătorul de componente.

Robert Bosch GmbH este cel mai puternic grup mondial din domeniul producției de componente auto conform ANE Top 100 Global Suppliers cu vânzări de 44,8 miliarde de dolari. Grupul este prezent pe piaţa din România de peste 20 de ani şi numără peste 2.700 de angajaţi în patru entităţi. În anul 2014, Bosch a înregistrat în România un volum de vânzări de 210 milioane de euro. ietate de distribuţie de scule electrice şi accesorii, termotehnică, sisteme de securitate şi siguranţă şi produse destinate industriei auto, dar şi cu BSH Electrocasnice (din 1999).

În Cluj, Bosch a inaugurat în 2014 un centru de cercetare – dezvoltare şi o unitate de producţie pentru tehnologia auto. Aici, Bosch produce pentru clienţi globali din industria auto unităţi de control pentru asistenţă la condus şi sisteme pentru managmentul consumului de energie.

O unitate de producţie pentru tehnologie liniară şi una pentru tehnologie auto îşi desfăşoară activitatea în Blaj. De asemenea, compania operează în Timişoara un centru care oferă servicii de consultanţă şi de Business Process Outsourcing.

 


Te-ar putea interesa și: