CITEŞTE ŞI

Taxe si impozite

Transportatorii păcăliţi de Finanţe: Rambursarea accizelor este nefuncţională. CONSUMUL S-A MUTAT în alte ţări europene

Autor: |

Cei patru eurocenţi din "supracciza" de şapte eurocenţi pe litrul de carburant, introdusă de la 1 aprilie, nu au fost restituiţi transportatorilor, aşa cum a promis guvernul, pentru că procedura nu este funcţională. După aproape jumătate de an de la aprobarea mecanismului de rambursare, Ministerul de Finanţe vine cu un proiect de OUG pentru a “pune efectiv în aplicare” măsura. Operatorii spun că, deja, consumul s-a mutat în alte ţări europene.

Ministerul de Finanţe a publicat un proiect de ordonanţă de urgenţă” în scopul creării cadrului legal care să permită punerea efectivă în aplicare a schemei de ajutor de stat, prin delimitarea clară a responsabilităţilor pentru fiecare entitate implicată în gestionarea acestei scheme”. Cele două entităţi sunt Autoritatea Rutieră Română şi Ministerul de Finanţe. Cu toate acestea, până acum, ministrul finanţelor a spus, de câte ori a avut ocazia, că a oferit această facilitate companiilor de transport.

“Guvernul a aprobat ordonanţa de urgenţă pentru restituirea celor 4 eurocenţi pe litrul de carburant, imediat după introducerea supraacizei, dar, cum se spune, dracul se află în detalii. Au trecut trei luni până când au publicat normele de aplicare a procedurii care, până acum, nu a fost funcţională”, declară Radu Dinescu, secretarul general al Uniunii Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR). Potrivit acestuia, o foarte mare parte a consumului de carburanţi s-a mutat în alte state. Operatorii de transport se orientează tot mai mult spre achiziţionarea de autovehicule cu rezervoare de peste 1.000 de litri pentru a nu fi nevoiţi să mai alimenteze în ţară. La rândul lor, firmele din judeţele aflate în apropierea graniţelor fac plinul în Ungaria sau în Bulgaria, iar tir-urile care traversează România nu mai opresc pentru alimentare. Despre metodele pe care le folosesc marile reţele de benzinării şi transportatorii pentru a ocoli taxele româneşti, Capital a scris aici:

Situaţia este rezultatul majorării bruşte a preţului carburanţilor din cauza taxelor, la începutul acestui an, dar şi a comportamentului statului care caută tertipuri pentru a nu returna 4 din cei 7 eurocenţi pe litru, aşa cum s-a angajat.

“Ministerul de Finanţe a mai făcut şi un proiect de hotărâre (pe care nu l-a publicat pe site n.r.) prin care modifică termenul de răspuns la cererile de restituire de la 2 luni la 60 de zile lucrătoare, adică vreo 3 luni. Sunt astfel de detalii care împiedică recuperarea efectivă a banilor”, arată Radu Dinescu. Din datele cunoscute de UNTRR, doar 10 operatori de transport au depus dosare pentru rambursare. În primul rând, pentru că “este nevoie de un camion de hârtii, iar apoi există o prevedere parşivă care arată că cererea trebuie să fie acoperită 100% de CMR (scrisoare de trăsură n.r.), or nicio firmă nu are cum să îndeplinească această cerinţă. Un control poate duce la dosar penal în acest caz. Prin urmare, multe firme renunţă să mai depună dosare”, explică Dinescu.

La solicitarea Capital, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) a comunicat că nu există o situaţie centralizată cu aceşti agenţi economici şi ne-a recomandat să ne adresăm fiecare direcţii regionale în parte pentru a afla c\te cereri de rambursare s-au depus şi care este cuantumul sumei cerute pentru rambursare.

Dealtfel, surse oficiale din ANAF au declarat pentru Capital, înainte de aprobarea procedurii – articolul integral poate fi citit aici – că mecanismul va fi suficient de complicat ca să îi facă pe transportatori să se lase păgubaşi.

Despre procedura de restituire Capital a scris aici:

 

 

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Nume: Prenume: Varsta: Email: Localitate: Judet: Telefon:


Sex: M / F




Ma abonez la newsletter
Sunt de acord cu termenii si conditiile concursului
* Toate campurile formularului sunt obligatorii