De 81 de ani, pe malul lacului Como, la Cernobbio, se desfăşoară unul dintre cele mai interesante evenimente din lumea automobilismului: Concorso d‘Eleganza Villa d‘Este.

Pentru mulţi pasionaţi de automobile, locul perfect unde îşi pot răsfăţa simţurile privind vedete cu motor şi patru roţi sunt saloanele auto de la Detroit, Paris, Frankfurt, Geneva sau Tokio. Pentru mult mai puţini, însă, pasiunea pentru maşini nu se rezumă la motoare puternice, „curentul eco“ sau futurism, mult mai importante fiind istoria, designul şi originalitatea. Caracterizaţi de marea majoritate drept excentrici, dar în acelaşi timp admiraţi şi invidiaţi, posesorii de vehicule istorice îşi dau întâlnire, de peste 80 de ani, la Concorso d‘Eléganza Villa d‘Este sau, de ceva mai puţin timp, la Retromobile Paris, în Franţa, şi Pebble Beach sau Amelia Island în Statele Unite.

203-49714-31_highres5_12.jpgEdiţia din acest an a faimosului şi exclusivistului eveniment desfăşurat în decorul fascinant de la Cernobbio se va desfăşura între 23 şi 25 aprilie şi, în ciuda crizei economice, se anunţă a fi cea mai bogată în vizitatori şi, mai ales, în exponate de până acum. Comitetul de selecţie a modelelor a fost nevoit să refuze o mulţime de maşini istorice din simplul motiv că nu aveau loc în aria de expunere dintre Grand Hotel Villa d’Este şi Villa Erba. Cu toate acestea, 52 de vedete cu adevărat faimoase vor defila pe catwalk. Acestea vor fi distribuite în şapte clase, în funcţie de vechime, tipul caroseriei, provenienţă, originalitate, întreţinere. Puţini ştiu însă că, în afara bunicuţelor bine conservate, pe malul lacului Como vor fi prezentate şi câteva concepte şi prototipuri. În fiecare an, marii producători au preferat să îşi expună ideile de viitor la Villa d’Este, înainte de a le prezenta publicului larg la saloanele auto obişnuite, dorind să afle mai întâi opinia unor persoane cu adevărat avizate.

203-49716-31_highres7.jpgAstfel, alături de Rolls Royce Phantom 1 Sports Saloon din 1925, Alfa Romeo 6C din 1931, Bentley 8 Liter Sportsman Coupé tot din 1931, Bugatti 57S şi C din 1938-1939 sau Ferrari 250 GT din 1958, toate valorând sute de mii, milioane sau chiar zeci de milioane de euro,  la ultimele ediţii au putut fi văzute concepte ca Rinspeed sQuba, Renault Mégane CC, Maserati Quattroporte Bellagio fastback, Saab 9-X, Mercedes-Benz F700 sau Hyundai HED-5.

Pentru a fi prezenţi la o manifestare atât de interesantă, este suficient să ajungeţi pe 25 aprilie în Italia, la Cernobbio, şi să plătiţi biletul de acces, în valoare de numai 14 euro.

203-49717-31_vila2008lequement_12.jpg

 

Patrick le‘Quement (stânga), fost designer-şef al Renault şi artizan al actualei game a mărcii, şi-a căutat inspiraţia la Villa d‘Este

203-49712-31_highres3_12.jpg

 

Frumos şi capricios: un Porsche 356 „Glöckler“ din 1952, care nu suportă ploaia

203-49713-31_highres4_12.jpg

 

Ca orice vedetă cu ştaif,  Maserati A6G/54GT din 1955 îşi face intrarea în scenă pe un covor roşu

203-49711-31_highres2_12.jpg

 

Trei milioane de euro pe câţiva metri pătraţi: Bugatti şi-a prezentat noul Veyron în 2009

203-49715-31_highres6_12.jpg

 

Anul trecut, Mini a sărbătorit a 50-a primăvară pe covorul roşu de la cel mai cunoscut concurs de eleganţă pentru bunicuţele pe patru roţi

La ediţia anterioară a Concorso d‘Eleganza Villa d‘Este, premiul cel mare a fost obţinut de o Alfa Romeo 8C 2900B din 1938, deţinută de Jon Shirley, fost preşedinte al gigantului Microsoft