Revista americană Fortune a publicat un tablou complet al realizărilor lui Steve Jobs care au marcat omenirea.

design – Pentru Steve Jobs felul în care se prezenta un produs era esențial. În timp ce producătorii de PC alergau după procesoare rapide și foloseau plasticul la confecținarea calculatoarelor, Jobs urmărea un design minimalist și folosirea metalului. Rezultatul? Notebook-urile Apple confecționate din aluminiu au devenit bestseller-uri. Cele mai recente modele MacBook Air au devenit un exemplu în ceea ce privește îmbinarea designului cu prețul și performanța.
Muzică – Apple a lansat iTunes în 2003 care folosit împreună cu iPod-ul a fost irezistibil pentru consumatori. Acum, iTunes este cel mai mare retailer online de muzică din lume, cu mai mult de 200 de milioane de utilizatori ce au descărcat 15 miliarde de cântece.
Calculator – Apple II a fost unul dintre cele mai de succes PC-uri ale anilor ’80. A revoluționat felul în care oamenii lucrau. De atunci, industria IT s-a dezvoltat mult, însă vânzările Mac continuă să crească. Se estimează că vânzările din trimestrul trei vor atinge valoarea de 4,4-4,6 milioane de dolari, un nou record pentru Apple.
Era post – PC – Jobs nu a revoluționat doar anii ‘80. Și-a pus amprenta și în era post-PC-urilor datorită iPad-ului. Până anul trecut, tabletele erau doar niște idei frumoase executate prost. Chiar și Apple înregistrase un eșec la începutul anilor 90 cu platforma Newton. Însă cu iPad, Jobs și Apple se pare că au făcut lucrurile ca la carte. S-au vândut 14,7 milioane de iPad-uri în 2010, iar în ultimul trimestru al acestui an vânzările au explodat cu 183%.
• Reclame – marketingul Apple de-a lungul anilor poate fi considerat cel mai inovativ.
iPhone – deși modelele android au o cotă de piață mai mare în prezent, Jobs trebuie creditat cu reînvierea sectorului de telefoane mobile. Odată cu iPhone-ul lansat în 2007, Apple a introdus un device care a revoluționat smartphone-urile datorită designului minimalist, touchscreen-ului mare și sistemului de operare foarte bun, lucru care a distrus încercările Palm și RIM de a domina piața.
• Ecosistem – așa numit-ul concept ”ecosistem” reprezintă una dintre cele mai mari contribuții ale lui Jobs la businessul global. Ideea este simplă: se crează un univers închis de hardware, software și servicii care – datorită integrării fine – furnizează o experiență superioară pentru utilizatori.
Mac-OS – sistemele de operare Apple au fost întotdeauna proiectate să fie mai simple decât ale competiției (MS-DOS, Windows sau Linux), iar acest lucru se vede indiferent dacă vorbim de Mac OS System 7 sau Mac OSX.
Apple Store – primul magazin deschis în Tyson’s Corner a fost privit cu scepticism. După zece ani și alte 345de unități deschise, conceptul s-a schimbat. Cheia este designul magazinului. Jobs și Apple au realizat că aranjamentul ideal care să rupă tiparele, iar consumatorul să interacționeze cu produsul. În magazine au fost create zone unde clientul putea testa felul în care camera și imprimantă funcționează cu un Mac sau puteau testa serviciile multimedia.  
Compania Apple – Contribuția lui Jobs nu se limintează doar la o tabletă sau un sistem de operare ci și la Apple în sine. De la o instituție aproape irelevantă, compania a ajuns o organizație puternică cu 12.000 de angajați. De la întoarcerea sa la Apple în 1997, Jobs a transformat compania în cea mai valoroasă corporație tehnologică din lume, depășind Microsoft sau HP. Poate fi cea mai mare schimbare din istoria businessului. În sprijinul acestei afirmații vine și noul sediu Apple.

Te-ar putea interesa și: