Producătorul bavarez de automobile premium BMW lansează provocarea companiilor „start-up” din toate domeniile legate de produse sau servicii de mobilitate să-şi prezinte ideile cu caracter de pionierat în cadrul unei competiţii care va oferi şansa de a deveni parte a unui grup care, anual, cumpără servicii şi produse valorând miliarde de dolari.

Organizat împreună cu StartupFest Europe 2017, cel mai important festival european destinat companiilor start-up care are loc în Olanda în perioada 25-28 septembrie, BMW Startup Challenge va oferi o şansă preţioasă antreprenorilor de a-şi face cunoscute inovaţiile fondurilor de investiţii importante, antreprenorilor de top, precum şi factorilor de decizie strategici şi financiari din cadrul BMW Group.

Toţi cei înscrişi în competiţie vor fi examinaţi de BMW Startup Garage, echipa responsabilă cu identificarea companiilor start-up pentru parteneriate cu BMW Group. Zece companii start-up vor fi selectate pentru a-şi prezenta inovaţia unui juriu de specialitate, format din nume importante din universul companiilor start-up. Printre membri se vor număra Daan Roosegaarde (artist olandez şi fondator al Studio Roosegaarde), Evert Jaap Lugt (director general al YES!Delft), Menno Kleingeld (director general al Enabling Transport Solutions VDL Groep) şi Pieter Waasdorp (director de antreprenoriat în cadrul Ministerului Afacerilor Economice).

Cele mai bune trei companii start-up, selectate dintre cele 10 finaliste, vor fi invitate să-şi prezinte inovaţiile, în direct, în faţa unei audienţe formată din jurnalişti şi antreprenori internaţionali, în cadrul unui Simpozion BMW Startup special, ce are loc la Amsterdam, la 26 septembrie.

Toate cele trei finaliste vor beneficia de o vizită, cu toate cheltuielile plătite, la BMW Startup Garage din München (Germania), unde vor avea şansa de a-şi prezenta propunerile în detaliu în faţa managerilor BMW care sunt responsabili pentru achiziţia de produse şi servicii în numele companiei.

Câştigătorul ales dintre aceste trei companii start-up va primi marele premiu: utilizarea timp de 12 luni a unui BMW X1, care va fi construit în Olanda.

„În mod constant, BMW Group se confruntă cu numeroase provocări legate de inovaţie pentru care nu are întotdeauna soluţii interne imediate, motiv pentru care căutăm la nivel global tehnologile de care avem nevoie, în special în rândul inovatorilor care conduc companii start-up”, a declarat Neil Fiorentinos, directorul general BMW Group Olanda. „Întrucât BMW Group continuă să-şi consolideze poziţia de lider al inovaţiei şi pionier al tehnologiei, acest parteneriat cu principalul festival european pentru companii start-up şi inovaţii va reprezenta platforma perfectă pentru ca businessurile start-up şi de pionierat să-şi poată face cunoscute ideile factorilor de decizie puternici şi influenţi din lumea companiilor start-up”, a adăugat el.

 

Acceleratoarele de business BMW Startup Garage şi URBAN-X, fondul de investiţii BMW i Venture şi iniţiativele start-up ale BMW sunt concepute pentru a găsi soluţii tehnologice într-o perioadă de convergenţă a mai multor tendinţe sociale, fiecare având potenţialul de a schimba dramatic mobilitatea şi viaţa urbană, cum ar fi domeniile mobilităţii automatizate, conectate, electrificate şi comune.

  • BMW i Ventures este un fond de investiţii care oferă investiţii în stadiu iniţial şi mediu în soluţii de ultimă oră care se concentrează pe nevoile de mobilitate ale populaţiei urbane. BMW i Ventures investeşte în aceste soluţii, concentrându-se pe activităţile actuale şi viitoare ale BMW în domeniul tehnologiei şi al clienţilor/serviciilor.
  • BMW Startup Garage îşi propune să ajute companiile start-up să-şi construiască afacerea auto, devenind partenerul lor pentru a-i ajuta să-şi plaseze produsul sau serviciul în milioane de automobile. Garage caută companii start-up cu tehnologii, produse sau servicii inovatoare, care pot să avanseze în mod semnificativ sau să revoluţioneze industria auto. Acest parteneriat „Venture Client” permite unei companii start-up să demonstreze valoarea soluţiilor sale pentru industria auto prin integrarea lor în primul rând în automobilele sau în serviciile de mobilitate BMW Group şi companiilor start-up acces la o reţea de ingineri şi directori din cadrul companiei.
  • URBAN-X este un accelerator pentru companiile start-up care reimaginează viaţa urbană, condus de MINI şi fondul de investiții iniţiale Urban Us. De la lansarea sa în 2016, URBAN-X a devenit casă pentru antreprenorii creativi din întreaga lume, care îmbunătăţesc oraşele prin tehnologie şi design. URBAN-X nu este un accelerator de mobilitate; iniţiativa merge dincolo de automobil, acoperind subiecte urbane esenţiale precum viaţa viitoare, soluţiile noi pentru aprovizionarea cu apă şi alimentare şi inovarea sistemelor de reciclare.

Unic în strategia i Ventures, Startup Garage şi URBAN-X este oferirea atât a finanţării, cât şi a unei relaţii cu clienţii. În cele din urmă strategia permite companiilor start-up să devină parte a grupului care are acces la o piaţă de produse şi servicii valorând miliarde de dolari anual.