Volkswagen recomandă să fie folosit ulei mineral la cutiile de viteze cu dublu ambreiaj, în loc de ulei sintetic, la 1,6 milioane de maşini şi furgonete, a anunţat Michael Franke, purtător de cuvânt al companiei germane. Alte 800.000 de SUV-uri Tiguan ar putea avea probleme la sistemul de iluminat şi 239.000 de furgonete Amarok ar urma să fie reparate din cauza scurgerilor de carburant.

Rechemările la service anunţate luna aceasta de Volkswagen, Chrysler Group LLC, Toyota Motor şi Mitsubishi Motors arată problemele apărute de adăugarea tehnologiilor sofisticate noilor modele.

‘Nu este o problemă specifică a Volkswagen, este unul dintre lucrurile care se întâmplă la producătorii auto importanţi. Costurile se vor ridica probabil la 20-30 milioane de euro. Costurile ar putea fi parţial împărţite cu furnizorii de piese auto implicaţi, dar aceste rechemări fac mai dificilă înregistrarea ţintelor de profit anunţate de VW’, a declarat analistul german Frank Schwope, de la Nord LB.

Vor fi rechemate la service modelele VW, Audi, Skoda şi Seat. China a anunţat joi că sunt afectate 640.309 de modele în această ţară.

În martie, Volkswagen a anunţat că va rechema la service peste 384.000 vehicule în China pentru a corecta o problemă la cutia de viteze. Compania germană susţine că în cazuri izolate problemele legate de cutia de viteză ar putea provoca întreruperea alimentării cu combustibil, dar şoferii păstrează controlul şi pot opri maşina.

În perioada ianuarie-octombrie 2013, vânzările Volkswagen au crescut cu 3,4%, la 4,88 milioane de vehicule, cu un avans de peste 10% în China, cea mai mare piaţă a companiei germane, compensând declinul de 5,3% înregistrat în Europa.

Anul acesta acţiunile VW au urcat cu 6%, evaluând compania la 82,8 miliarde de euro.

Volkswagen a inaugurat luna trecută o nouă uzină la Ningbo, sud-estul Chinei, la care ar urma să producă 300.000 de vehicule pe an. La această unitate, cea de a 16-a uzină VW din China, 5.700 de muncitori vor asambla în prima fază modelul Skoda Superb, urmând ca ulterior să fie introduse în producţie şi alte modele mărcile Volkswagen şi Skoda.

Obiectivul strategic al celor de la Wolkswagen este ca până în 2018 să devanseze General Motors şi Toyota Motor pentru a deveni cel mai mare constructor auto din lume.

SURSA: Agerpres