“În prezent, avem aproximativ 400.000 de angajaţi la nivel mondial. În condiţiile în care vom continua să creştem pe multe pieţe am putea să ajungem la un personal de 450.000 de angajaţi”, a declarat şeful de personal de la VW, Horst Neumann, într-un interviu publicat luni în cotidianul financiar german Handelsblatt.
“În plus, în următorii cinci ani, va trebui să înlocuim aproximativ 60.000 de angajaţi”, a adăugat Neumann, în condiţiile în care VW negociază în prezent un important acord salarial cu sindicatele germane.
Obiectivul strategic pe care şi l-a propus Volkswagen este să devanseze Toyota până în 2018, urmând să devină cel mai mare constructor auto din lume. Pentru a atinge acest obiectiv, Volkswagen vrea ca peste opt ani să ajungă la o producţie anuală de zece milioane de autovehicule. Pe lângă facilităţile de producţie din China şi SUA, de programul de creştere a personalului vor profita şi uzinele din Germania ale grupului.
“Până la finele lui 2015, vor fi create 5.000 până la 6.000 de noi locuri de muncă în Germania, în funcţie de evoluţia conjuncturii”, a estimat Horst Neumann.
Toţi constructorii auto germani (Daimler, BMW şi Volkswagen) profită de relansarea economică, astfel că programele de muncă de tip part-time, introduse în timpul crizei, au fost eliminate iar concediul de Crăciun din acest an a fost scurtat pentru a putea menţine producţia în perioada sărbătorilor. Volkswagen urmează să demareze negocieri pentru un nou contract colectiv cu principalul sindicat german, IG Metall, cel care în 2009 a acceptat să facă sacrificii pentru a asigura garantarea tuturor locurilor de muncă.
SURSA: Agerpres